تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 87455 تاریخ انتشار : 24 مرداد 1401

 

 

بیمه مرکزی در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه، بیمه تعاون را برای چهارمین سال متوالی در سطح یک توانگری مالی ارزیابی کرد.

 

به گزارش  صدای پول  به نقل از  روابط عمومی بیمه تعاون، بیمه مرکزی در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس صورت های مالی سال ۱۴۰۰ برای چهارمین سال متوالی شرکت بیمه تعاون را در سطح یک توانگری مالی ارزیابی کرد.
بررسی بیمه مرکزی بیانگر آن است که نسبت توانگری مالی شرکت بیمه تعاون برای سال ۱۴۰۱ معادل ۱۶۱ درصد بوده است.
شایان ذکر است که مبنای محاسبات توانگری مالی، اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی حسابرسی شده مصوب مجامع عمومی موسسات بیمه و مفاد آئین‌نامه ۶۹ است و اخذ سطح توانگری مالی بیانگر وضعیت با ثبات، قابل اعتماد و اتکا در حوزه مدیریتی شرکت بیمه بوده است؛ بر این اساس شرکتهایی که طبق ماده ۷ آئین نامه سطوح توانگری در سطح «یک» توانگری قرار دارند، از توانایی کافی برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گذاران و صاحبان حقوق آنها برخوردار بوده و بیانگر آن است که شرکت بیمه در راستای حفظ و توسعه توانگری مالی فعالیت کرده است.
همچنین، نسبت سطح توانگری اخذ شده می تواند موجبات قبولی حق بیمه اتکایی را فراهم کرده که این مهم خود سبب افزایش حضور شرکت در مناقصات و حضور پررنگ تر در فرایند پذیرش خواهد شد.
قابل ذکر است که در بین نسبت سطح توانگری شرکت ها، نسبت ۱۲۰ تا ۱۸۰ خوب تلقی شده و بیانگر فعالیت و پویایی و توانمندی شرکت در بین ریسک های پذیرش شده شرکت محسوب شده که خوشبختانه شرکت بیمه تعاون نیز نسبت ۱۶۱ درصد را کسب کرده که تأییدی است بر مواردی گفته شد.
قابل توجه است که از سال ۱۳۹۷ و فعالیت یونس مظلومی به عنوان مدیرعامل شرکت بیمه تعاون، فرایند تبدیل وضعیت شرکت از سطح دو توانگری به سطح یک صورت پذیرفته و هم اکنون برای چهارمین سال متوالی شرکت بیمه تعاون در سطح یک توانگری مالی ارزیابی شده است.

Twitter Google+ Facebook
213 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها