تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 1331 تاریخ انتشار : 1 آذر 1396
صدای پول:  محمدهاشم بت شکن در نشست خبری خود با خبرنگاران که با حضور اعضای هیات مدیره بانک برگزار شد، اعلام کرد: تنها بانک توسعه ای-تخصصی در حوزه تامین مالی مسکن طی ۷ ماهه اول امسال توانست با تشخیص درست نسبت به نوع نیاز بازار، تسهیلات هدفمند برای خروج این بخش از رکود را پرداخت کند.
 به گزارش صدای پول به نقل از روابط عمومی بانک مسکن -مدیر عامل بانک مسکن با تشریح کارنامه تامین مالی بانک در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج گفت: بانک مسکن ‌در ۷ ماه اول امسال ۴۱ هزار فقره تسهیلات ازدواج به ارزش کل ۴۳۲ میلیارد تومان به زوجین متقاضی تسهیلات ازدواج پرداخت کرد.
بانک مسکن همچنین طی همین مدت با تجهیز منابع معادل ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل جذب سپرده ها و وصول مطالبات، موفق شد ضمن رعایت نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار و پایبندی به نرخ سود مصوب برای سپرده های بانکی، قیمت تمام شده تسهیلات (بهای تجهیز منابع) را ۱/۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دهد.
مدیر عامل بانک مسکن بخش دیگری از کارنامه عملکردی بانک طی ۷ ماه اول امسال را به میزان تسهیلات پرداختی مربوط دانست و درباره آن گفت: در این مدت ۱۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان انواع تسهیلات مسکن معادل ۲۸۶ هزار واحد مسکونی در قالب تسهیلات ساخت، خرید و جعاله، به متقاضیان پرداخت شد. در بخش تسهیلات خرید مسکن، تعداد تسهیلات پرداختی از رشد ۳۰ درصدی و به لحاظ حجم ریالی از رشد ۵۰ درصدی برخوردار بوده است.
بت شکن در این باره گفت: بانک مسکن در سال جاری با لحاظ حجم بالای واحد مسکونی خالی از سکنه و نیاز تقاضای مصرفی به تسهیلات، جهت اصلی برنامه های تامین مالی در این حوزه را بر تقویت قدرت خرید مسکن متمرکز کرد. از همین رو، در حال حاضر، پرداخت تسهیلات خرید مسکن از رشد مطلوب دو رقمی برخوردار شده است.
بانک مسکن طی ۷ ماه اول امسال به تامین مالی پروژه های مسکن مهر نیز با سرعت بالا، ادامه داد به طوری که تا کنون رقمی معادل ۵۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن مهر پرداخت شده و عملیات فروش اقساطی برای یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی نیز انجام شده است.
مدیر عامل بانک مسکن در این دوره، همسو با اولویت تعیین شده برای تامین مالی بافت های فرسوده، ۳۲ هزار فقره تسهیلات نوسازی به ساخت و سازهای درون بافت های فرسوده سراسر کشور با حجمی معادل یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرد.
بت شکن در ادامه نشست خبری خود، یکی دیگر از اقدامات انجام شده در قالب کارنامه ۷ ماه اول ۹۶ عملکرد بانک مسکن را تدوین برنامه پنج ساله بانک مسکن ذیل اهداف و اولویت های برنامه ششم عنوان کرد و گفت: راه اندازی مرکز توسعه کارآفرینی در بانک مسکن برای حمایت از ایده های نوین در حوزه کسب و کارهای مرتبط با بخش مسکن و بازار پول و سرمایه و همچنین راه اندازی سامانه جامع خدمات بازار سرمایه در شبکه شعب بانک مسکن از جمله اقدامات انجام شده در ۷ ماه اول امسال بوده است.
مدیر عامل بانک مسکن در ادامه با تشریح آخرین وضعیت صندوق پس انداز مسکن یکم گفت: استقبال از سپرده گذاری در این صندوق رو به افزایش است به طوری که میزان ثبت نام خانه اولی ها و متقاضیان واجد شرایط در این صندوق از ۲۵۰۰ نفر در هفته طی دوره های گذشته به ۵۸۰۰ فقره در هفته طی هفته آخر آبان ماه افزایش پیدا کرده است. همچنین میزان دریافت تسهیلات از صندوق یکم نیز به ۹۶۰ فقره در هفته رسیده است. تا کنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر در صندوق پس انداز مسکن یکم، سپرده گذاری کرده اند. در بازار مسکن، هم اکنون هفته ای ۴ هزار نفر با دریافت تسهیلات اوراق مسکن، اقدام به خرید مسکن می کنند.
مدیر عامل بانک مسکن در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره طرح افزایش طول دوره بازپرداخت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم و کاهش نرخ سود آن گفت: صندوق پس انداز مسکن یک صندوق خوداتکا محسوب می شود و هر تغییری در جهت بهبود وضعیت تسهیلات دهی باید با لحاظ کسری منابع و در نتیجه تدابیر مربوط به تامین منابع کمکی صندوق، صورت بگیرد.
بت شکن تصریح کرد: بانک مسکن در ۴ سال گذشته یک رویه سالم و پایدار در حوزه تامین مالی مسکن را به اجرا درآورد به طوری که حتی یک ریال اضافه برداشت از بانک مرکزی انجام ندادیم.
مدیر عامل بانک مسکن با تاکید بر اینکه تسهیلات کنونی خرید مسکن جوابگوی اقشار میان درآمدی جامعه است افزود: در طرح پیشنهادی برای تغییر شرایط پرداخت تسهیلات از صندوق پس انداز مسکن دو پیشنهاد از محل «وجوه اداره شده» و «صندوق توسعه ملی» برای جبران کسری منابع احتمالی، مد نظر است.
Twitter Google+ Facebook
337 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها