تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 60826 تاریخ انتشار : 21 دی 1399

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از پرداخت سریع ویزیت پزشکان مشارکت کننده در طرح نسخه نویسی الکترونیک از ابتدای بهمن ماه خبر داد.

 

 

به گزارش  صدای پول از  آی‌هینا، دکتر محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با حضور در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما درباره ضرورت اجرای طرح خدمات الکترونیک سلامت از جمله نسخه نویسی الکترونیک بیان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر در حوزه سلامت پیشرفت قابل ملاحظه ای در زمینه الکترونیکی شدن صورت نگرفته بود. این در حالی است که در بانک‌ها خدمات الکترونیک به راحتی انجام می شود ولی این اقدام در حوزه سلامت هنوز در مرحله اتوماسیون ها و سیستم‌های داخلی است.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: گسترش خدمات الکترونیک جایگاه مهمی در مباحثی همچون کنترل دارو و خدمات پاراکلینیک دارد تا بتوانیم از این طریق برنامه ریزی صحیحی به خصوص در زمینه جلوگیری از قاچاق دارو، نیازهای دارویی بیماران و ساماندهی نظام دارویی داشته باشیم.
وی ادامه داد: با اجرای نسخه الکترونیک ، فرد با ارائه کارت شناسایی یا کد ملی و بدون دفترچه می تواند به راحتی به مطب ها و مراکز درمانی و تشخیصی خصوصی و دولتی مراجعه و خدمات سلامت دریافت کند. در این شرایط نسخه توسط پزشک به صورت الکترونیک ثبت شده و با ارائه شناسه یا کدملی، بیمار به راحتی می توانند داروی خود را از داروخانه ها دریافت کند.
ناصحی با بیان اینکه ۹۲ درصد از مطب ها در بخش خصوصی به سیستم نسخه نویسی الکترونیک متصل هستند، گفت: استان‌های کردستان، ایلام، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، کرمان، لرستان و یزد به ترتیب در راس اجرای این طرح قرار دارند به نحوی که همکاری جامعه پزشکی و بیمه ها باعث شده تا این اقدام بازخورد خوبی به همراه داشته باشد.
وی بیان کرد: زیرساخت در بخش خصوصی فراهم است حتی در برخی مراکز که در زمینه زیرساخت مشکل داشتند با همراهی سازمان تامین اجتماعی تسهیلات بدون ضامن در اختیار پزشکان قرار داده شده تا فضای سخت افزاری را تامین کنند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در خصوص امضای الکترونیک نیز گفت: با تفاهمی که با سازمان نظام پزشکی داشته ایم تا قبل از پایان سال همه پزشکان دارای امضای الکترونیکی خواهند شد. در شورای هماهنگی سازمانهای بیمه گر نیز مقرر شده که اقدامات با هم انجام شود. سازمان تامین اجتماعی برای تشویق پزشکان به نسخه نویسی هرشب ویزیت پزشکانی که در این طرح مشارکت کرده‌اند را پرداخت می کند که بیمه سلامت نیز از ابتدای بهمن ماه این اقدام را انجام خواهد داد./۳۳

 

 

Twitter Google+ Facebook
178 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها