تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 1982 تاریخ انتشار : 8 آذر 1396

صدای پول: رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به عرضه گسترده سکه از طریق بانک کارگشایی اعلام کرد: روند کاهش نرخ سکه تا تخلیه کامل حباب قیمتی ایجاد شده ادامه می‌یابد.

به گزارش صدای پول به نقل ازایرنا، ولی الله سیف روز چهارشنبه و پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب درباره افزایش قیمت سکه و ارز در بازار آزاد و تدبیر بانک مرکزی در این زمینه اظهار داشت: یکی از بحث های بسیار اساسی برای بانک مرکزی پایش آرامش در بازار است.
وی افزود: بانک مرکزی بازار ارز و سکه را به صورت ویژه تحت نظر دارد و پایش می‌کند، زیرا این بازارها به بقیه بخش‌های اقتصاد علامت می‌دهد.
سیف گفت: نگاهی به روند نرخ قیمت ارز در بازار آزاد طی سال های گذشته نشان می دهد که همواره در پایان سال میلادی فشار تقاضا در بازار بوجود می آید و نرخ ارز بر اثر آن افزایش می یابد اما بعد از سال میلادی، این روند نزولی می شود.
وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی بازار ارز را به طور مستمر پایش می کند؛ افزود: امسال هم بازار ارز از همین قاعده تبعیت می کند و چیز استثنایی و خاطی در بازار نمی بینیم.
سیف اظهار داشت: خوشبختانه بازار ارز از چنان ثباتی برخوردار است که تحت تاثیر هیچ هیجانی قرار نمی گیرد و با وجود اینکه این بازار در گذشته از اتفاقات بین المللی متاثر بود، اکنون با ثبات مسیر خود را پیش می رود.
رئیس شورای پول و اعتبار با تاکید بر اینکه به هیچ وجه قیمت طلا تغییری نکرده است و از قیمت بین المللی آن تبعیت می کند، اظهار داشت: با این حال در بازار سکه حباب ایجاد شده است که برای رفع آن از طریق بانک کارگشایی اقدام شد.
سیف گفت: اکنون بازار به سمت تخلیه حباب پیش می رود زیرا هیچ منطقی برای بروز این حباب وجود نداشته است.
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: ذخایر طلای بانک مرکزی اجازه نمی دهد بازار روند غیرمنطقی داشته باشد و در شرف تخلیه حباب هستیم و کاهش قیمت سکه تا حدی که بازار از حباب تخلیه شود، ادامه می یابد.
سیف همچنین به ساماندهی بازار پول اشاره کرد و گفت: با کار سنگینی که طی دو تا سه سال گذشته انجام شد، اکنون می توان گفت در بازار پول موسسه غیرمجاز فعالی وجود ندارد.
وی افزود: یکی از دستاوردهای این ساماندهی و حذف فعالیت های مخرب، اجرای موفق بخشنامه رعایت نرخ سود در نظام بانکی بود و می بینیم که نرخ های اعلامی ۱۵ درصدی رعایت می شود.
وی اظهار داشت: باید با همکاری نیروی انتظامی و وزارت کشور تدابیری اندیشیده شود تا از پیدایش هر موسسه غیرمجاز جدید جلوگیری شود تا این تجربه بار دیگر تکرار نشود.

Twitter Google+ Facebook
283 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها