تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 382 تاریخ انتشار : 9 آبان 1396

صدای پول:جانشین رییس سازمان بورس در امور بین الملل گفت: ۴.۵ بیلیون دلار صندوق با درآمد ثابت داریم و ۸.۸ میلیون دلار صکوک مبتنی بر شریعت نیز در این بازار فعال است.

به گزارش صدای پول و به نقل از سنا، بهادر بیژنی، در همایش بین المللی بازار سرمایه «تنوع بیشتر، بازده بالاتر» در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی؛ کیش اینوکس ۲۰۱۷، در خصوص ساختار بازار سرمایه به ایراد سخن پرداخت.

وی در خصوص ساختار بازار سرمایه اظهارداشت: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد قانون گذار و سیاست گذار بازار سرمایه، در رأس نهادهای فعال در این بازار، وظیفه تعیین سیاست ها و خط مشی ها را بر عهده دارد.

جانشین رییس سازمان بورس در امور بین الملل در ادامه به معرفی بورس کالا، فرابورس، شرکت سپرده گذاری مرکزی و شرکت بورس اوراق بهادار پرداخت و گفت: در بازار سرمایه ایران ۴۶ صنعت مختلف فعالیت می کنندکه ۳۲۷ شرکت پذیرفته شده از این صنایع در بورس تهران وجود دارند و ۹۵ شرکت در فرابورس فعال هستند.

بیژنی در خصوص عرضه های اولیه اعلام کرد: بورس تهران در سال ۲۰۱۵ میلادی دارای سه عرضه اولیه بوده است و درسال ۲۰۱۶ میلادی نیز ۳ شرکت دیگر عرضه اولیه خود را در این بازار انجام دادند؛ همچنین از ابتدای سال تا اکتبر سال جاری نیز ۴عرضه اولیه دراین بازار صورت گرفته است.

وی از دیگر مشخصه های بازار سرمایه به P/E کم وسود بالا اشاره داشت و افزود: در بازاری که سود دهی بسیار بالایی دارد ابزارهای معاملاتی مبتی بر شریعت نیز وجود دارد که در این بین ۱۶.۵ بیلیون دلار صکوک در سال ۲۰۱۱ میلادی منتشر شده است؛ ۴.۵۵ بیلیون دلار صندوق با درآمد ثابت داریم و ۸.۸ میلیون دلار صکوک مبتنی بر شریعت نیز در این بازار فعال است.

Twitter Google+ Facebook
391 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها