• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

ویژه خبری

همایش نخستین کاربرد متاورس ایرانی در ارتباطات برگزار شد مدیر اکتشاف از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید بعمل آورد منتخب بانک صادرات ایران در روز تعطیل پنجشنبه فعال هستند افزایش ۵۶ درصدی سود خالص بانک صادرات ایران نشست استمرار موفق طرح فروش بیمه نامه حامی خانه و خانواده برگزار شد رشد بیش از ۱۳۰۰ درصدی کارمزد خدمات ارزی بانک آینده کرمانشاه بر مدار اینترنت فوق سریع فیبر نوری قرار گرفت صورت های مالی سال ۱۴۰۲ بانک کشاورزی تصویب شد شکستن رکورد تاریخی تولید پلی اتیلن در پتروشیمی امیرکبیر در چهار ماهه نخست سال جاری معرفی پروژه Net Zero شرکت نستله: راهکاری برای آینده‌ پایدار افتتاح ۱۰۱۵ اُمین سایت ۵G ایرانسل توسط وزیر ارتباطات توسعه اقتصادی کشور ها بدون تبادلات بین المللی امکان پذیر نیست اضافه شدن هزینه ۲۰هزار تومانی هلال احمر به حق بیمه اربعین «رسانا»، جدیدترین صندوق سرمایه‌گذاری گروه مالی فیروزه در هفتم مرداد ماه پذیره‌نویسی می‎شود روی خط سند راهبردی ۵ ساله رو به جلو حرکت می‌کنیم تمدید جشنواره ستارگان زندگی بیمه ایران

0

تاکید رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر تقویت سرمایه گذاری خصوصی در بخش معدن

  • کد خبر : 109477
  • 09 اسفند 1402 - 11:04
تاکید رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر تقویت سرمایه گذاری خصوصی در  بخش معدن

به گزارش صدای پول،رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  در دومین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با موضوع« اکتشاف ذخایر معدنی؛ فرصت ها و چالش ها» ۸ اسفند ماه در هتل پارسیان استقلال برگزار شد و بر ضرورت تقویت بخش خصوصی برای توسعه بخش معدن تاکید کرد. رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای […]

به گزارش صدای پول،رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  در دومین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با موضوع« اکتشاف ذخایر معدنی؛ فرصت ها و چالش ها» ۸ اسفند ماه در هتل پارسیان استقلال برگزار شد و بر ضرورت تقویت بخش خصوصی برای توسعه بخش معدن تاکید کرد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد:در قانون جدید سهم بخش معدن در بودجه ۸٫۵ درصد، سهم بخش صنعت ۱۳ درصد و سهم تجارت ۲۳ درصد دیده شده است، گفت: تحقق این اعداد به حضور گسترده بخش خصوصی بستگی دارد اما مسأله کنونی باور دولت ها به بخش خصوصی است.

عزت الله اکبری تالارپشتی با بیان اینکه ترکیه به دلیل باوری که به بخش خصوصی دارد توانسته سهم قابل توجهی از بازار کشورهای منطقه داشته باشد، افزود: نگاه ما این است که هر قراردادی که در بخش صنعت و معدن شکل می گیرد چند شرکت دانش بنیان وجود داشته باشد و در قبال خدماتی که ارائه می دهند منافع کسب کنند.

او با تاکید بر اینکه اکتشاف قلب معدن است، اظهار کرد: در سال های اخیر به بخش معدن از جمله شرکت ملی مس کمک کرده ایم و معتقدیم که در بخش معدن و صنایع می توانیم رشد قابل توجهی درآمد ارزی ایجاد کنیم.

فقط ۴۹ صدم درصد تولید ناخالص کشور به نام معدن است

رییس سازمان زمین شناسی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه میزان استخراج مواد معدنی کشور با میزان ذخایر و تنوع مواد معدنی همخوانی ندارد، گفت: سهم بخش معدن در تولید ناخالص داخلی کشور ۴۹ صدم درصد است که عدد قابل توجهی نیست.

شهیدی با بیان اینکه صنایع معدنی جزو صنعت مادر هستند و در صورتی که خوراک لازم را نداشته باشند تمام صنعت با چالش مواجه می شوند، افزود: همچنین چالش هزینه های بالای سرمایه گذاری را داریم به طوری که در چرخه معدنی هزینه های اکتشافی تعیین نمی شود. از طرف دیگر معارض معدنی هم موانع دیگری برای پیشرفت پروژه های اکتشافی هستند.

او با تاکید بر اینکه یکی دیگر از معضلاتی اکتشاف کمبود زمین است، تصریح کرد: در حال حاضر نیازمند استفاده از شرکای بین المللی در بخش اکتشافات هستیم تا بتوانیم اکتشافات در عمق را بهبود ببخشیم.

شهیدی با تاکید بر اینکه در آینده بخش عمده مواد معدنی از دل باطله ها استخراج می شوند، اظهار کرد: براساس اطلاعات میزان اکتشاف مواد معدنی با میزان مصرف همخوانی ندارد، برای نمونه ۳.۵ میلیارد تن سنگ آهن داریم که ۲۸ سال طول می کشد که این مواد معدنی به فولاد تبدیل شود و اگر میزان تولید فولاد به ۵۵ میلیون برسد میزان زمان استفاده از این ذخایر به ۱۴ سال می رسد.

لینک کوتاه : https://sedayepool.ir/?p=109477

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها