تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 78243 تاریخ انتشار : 27 دی 1400

رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به راه اندازی هفتمین خط ریسندگی کارخانه نخ پلی‌استر (POY) این پتروشیمی، اعلام کرد: با اجرای موفق و بدون حادثه راه‌اندازی این پروژه، علاوه بر افزایش ۱۲ درصدی تولید کارخانه POY نسبت تولید به ظرفیت اسمی این واحد به رقم بی‌سابقه ۸۸ درصد افزایش یافت.
به گزارش صدای پول از روابط عمومی واموربین‌الملل پتروشیمی شهید تندگویان، «امین ملک‌زاده» با اشاره به اجرای برنامه‌های متعدد و متنوع رفع گلوگاه‌ها و موانع تولید به منظور افزایش کمی و کیفی تولید محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات، گفت: بر این اساس، عملیات راه اندازی هفتمین خط ریسندگی کارخانه نخ پلی‌استر (POY) پتروشیمی شهید تندگویان از آغاز تا پایان با تکیه بر توان، تخصص و دانش کارکنان شرکت و بدون استفاده از شرکت‌های خارجی انجام شد.
رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان، تصریح کرد: با اجرای این پروژه، علاوه بر افزایش ۱۲ درصدی تولید کارخانه POY نسبت تولید به ظرفیت اسمی این واحد مجتمع به رقم بی‌سابقه ۸۸ درصد افزایش یافته است.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم ظالمانه و همچنین شیوع کرونا، همت و پشتکار بی نظیر متخصصان این شرکت پتروشیمی سبب شد تا با برنامه ریزی دقیق، همدلی و همکاری گروهی، در حداقل زمان ممکن این پروژه بدون هیچ گونه حادثه‌ای به سرانجام برسد و این خط در مدار تولید قرار بگیرد.
وی با اشاره به فعالیت گسترده کارکنان برای رفع مشکلات موجود در انجام این پروژه بیان کرد: مشکلات نه تنها باعث نا امیدی کارشناسان پتروشیمی شهید تندگویان نشد، بلکه زمینه ساز نوآوری و خلاقیت شده به گونه‌ای که علاوه بر انجام کارها و فعالیت‌های روتین اقدامات بسیار مهمی از جمله بازسازی و رفع مشکل دستگاه تست سیستم‌های تولید نخ، تعمیر بسیاری از بردهای الکترونیکی معیوب سیستم و همچنین به روزرسانی سیستم عامل خط هفتم به منظور امکان تهیه سخت افزار در سالهای آتی توسط پرسنل تعمیرات شرکت و در کارگاه‌های مجتمع انجام شد.
ملک‌‌زاده با بیان اینکه پتروشیمی شهید تندگویان به عنوان تنها تولیدکننده محصولات مهم و استراتژیک اسید ترفتالیک خالص و پلی اتیلن ترفتالات نقش ویژه‌ای را در حمایت از صنایع پایین دستی به ویژه صنعت نساجی دارد، بیان کرد: در این راستا، مدیریت مجتمع همواره سعی دارد با تأمین نیاز کامل بازار داخل، به بهترین نحو ممکن از تولید ملی حمایت کند.
رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان با یادآوری اینکه بهره‌برداری از این خط تولید سود مالی این شرکت پتروشیمی را سالانه حدود ۹۰ میلیارد تومان افزایش می‌دهد، تاکید کرد: علاوه بر این، با افزایش تولید زمینه حمایت بیشتر از تولید داخلی، حرکت در مسیر خودکفایی و اشتغالزایی هم فراهم می‌شود.
به گفته وی در آینده‌ای نزدیک با راه اندازی خط هشتم ریسندگی کارخانه نخ پلی‌استر (POY) پتروشیمی شهید تندگویان امکان دستیابی به تولید با ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی در این کارخانه فراهم می‌شود.

Twitter Google+ Facebook
123 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها