تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 77975 تاریخ انتشار : 25 دی 1400

 

به گزارش صدای پول  به نقل از خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، «عیسی کاظم نژاد» رئیس هیات مدیره بانک مسکن، طی پیامی به مناسبت هشتاد و سومین سالگرد تاسیس بانک مسکن با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط دولت سیزدهم، آنرا فرصتی مغتنم برای بانک مسکن در جهت جذب فعالان بخش مسکن دانست.

در پیام رئیس هیات مدیره بانک مسکن آمده است:

در ابتدا فرارسیدن سالروز تاسیس بانک مسکن را خدمت یکایک همکاران در سرتاسر ایران عزیز تبریک گفته و برای همه شما همکاران که در راستای خانه‌دار کردن اقشار مختلف جامعه رسالت اجتماعی سنگینی بر عهده دارید، آرزوی سربلندی و توفیقات روز افزون خواستارم.

برنامه دولت سیزدهم در بخش مسکن که با عنوان نهضت ملی مسکن از آن یاد می‌شود و طی آن مقرر است ظرف چهارسال خدمت‌رسانی، چهار میلیون واحد مسکونی (به طور متوسط سالانه یک میلیون واحد) احداث شود، فرصت بسیار مناسبی برای بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی بخش مسکن در کشور محسوب می شود.

علاوه بر سهم بانک از تسهیلات طرح مذکور که در سال اول از مجموع یک میلیون و دویست هزار واحد برنامه‌ریزی شده، ۲۱۰ هزار واحد می باشد، با توجه به تجربیات بانک در بخش مسکن و بدنه کارشناسی خبره و بر اساس توافقات به عمل آمده، مقرر شد در قالب قرارداد عاملیت و در صورت تمایل سایر بانک‌ها، پس از انعقاد تفاهم نامه، سهم سایر بانک ها در تسهیلات مذکور (در صورت توافق) توسط بانک مسکن راهبری و پرداخت شود.

بدیهی است تأمین مالی پروژه های معرفی شده در قالب طرح مذکور جزو الزامات عملکردی بانک است، لیکن فرصت های نهفته ای در این طرح وجود دارد که همزمان با آغاز هشتاد و چهارمین سال فعالیت بانک، با همت و تلاش کارکنان می تواند مورد استفاده قرار گیرد؛ این موضوع مستلزم تغییر نگرش رایج به طرح‌های تکلیفی است.

با در نظر گرفتن بخش مسکن به عنوان یکی از بخش‌های بزرگ اقتصاد کشور، مشخص می شود که سازندگان واحدهای مسکونی، جزیی از انتهای زنجیره تولید مسکن به عنوان یک محصول در اقتصاد کشور می باشند.

فعالیت‌های متعدد و پرشماری مرتبط با مسکن در این زنجیره وجود دارند، لیکن در زمان اعطای تسهیلات به سازندگان واحد مسکونی، این زنجیره مغفول واقع می شود.

سیاست و هدف کلی هیأت مدیره بانک که از سوی مدیرعامل محترم نیز همواره اعلام شده است، تأمین مالی طرح نهضت ملی مسکن با حداکثر توان، با مدنظر داشتن کل زنجیره تأمین بخش مسکن است.

به این معنی که در کنار اعطای تسهیلات به سازندگان، رصد و کنترل مصرف تسهیلات در طی زنجیره نیز مدنظر است.

بدیهی است بخشی از این موضوع نیازمند وجود سامانه هایی است که در دست تولید است، اما بخش مهم تر آن مرتبط با عملکرد همکاران و مدیریت‌های شعب می باشد و این امر مستلزم تمرکز همکاران شعب، مدیریت‌های شعب و اداره کل بازاریابی، در بحث بازاریابی و جذب تأمین کنندگان و سایر اشخاصی است که مرتبط با سازندگانی هستند که از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن استفاده می کنند.

هر سازنده، به طور معمول با چندین تأمین کننده جهت تأمین مصالحی از قبیل آهن آلات، شن، ماسه، سیمان، گچ، کاشی و سرامیک، شیرآلات، تولیدکنندگان در و پنجره در ارتباط بوده و هر یک از گروه‌های مذکور نیز با تأمین کنندگان دیگری در ارتباط هستند؛ به عنوان مثال سازندگان در و پنجره با تأمین کنندگان پروفیل و یراق آلات در ارتباط هستند و جذب اعضای این زنجیره و ارائه خدمات مناسب به ایشان بایستی در صدر اولویت های شبکه بانک قرار گیرد.

بنابراین حداقل انتظار از شبکه بانک این است که با بازاریابی مناسب و معرفی صحیح خدمات بانک، تنها به اعطای تسهیلات تکلیف شده در قالب نهضت ملی مسکن اکتفا نکرده، بلکه بر جذب سازندگانی که در قالب طرح مذکور، بانک عامل خود را بانک مسکن انتخاب کردند همت گمارده، به طوری که سازندگان موصوف از این پس تمامی خدمات بانکی خود را از طریق بانک مسکن دریافت کنند. همچنین جذب سایر فعالان مرتبط با سازندگان واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن نیز، بایستی در دستور کار تمامی همکاران قرار گیرد.

لازم به ذکر است منظور از جذب فعالان و اساساً جذب مشتریان، ایجاد یک رابطه پایدار و دو طرفه بوده و بدیهی است در یک رابطه پایدار، هر دو طرف از مزیت‌های این ارتباط بهره مند می شوند. لذا این نگرش که بانک مسکن صرفاً تأمین کننده نیاز مالی خریداران و سازندگان، در زمان ساخت و خرید مسکن است و سایر بانک‌ها پاسخگوی دیگر نیازهای بانکی مشتریان هستند، بایستی به شکلی تغییر کند که هم در زمان اعطای تسهیلات و هم پس از آن، بانک مسکن بانک اصلی متقاضیان تسهیلات بوده به طوری‌که تمامی متقاضیان تسهیلات خرید و یا ساخت مسکن، از این پس ضمن انجام مراودات مالی خود از طریق بانک مسکن، خدمات بانکی خود را نیز از بانک مسکن دریافت کنند که این امر مستلزم تلاش مضاعف مدیران شعب و حوزه بازاریابی بانک می باشد.

همه همکاران توجه دارند که جذب منابع در شرایط کنونی رقابتی بانک‌ها، با دشواری‌ها و زحمات بسیار همکاران در شبکه محقق می شود. لذا با توجه به فرصت پیش آمده، همکاران می بایست جهت استفاده بهینه و ماندگاری این منابع در بانک مسکن با عزمی استوار اقدام کنند.

Twitter Google+ Facebook
100 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها