تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 77574 تاریخ انتشار : 18 دی 1400

 

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: اپیدمی کرونا شرایط معیشتی افراد نیازمند را تحت تاثیر قرارداده است، لذا در زمینه دارو و درمان با مشکل مواجه هستند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده در طرح تحول و توسعه اجتماع محور محلات کم برخوردار، بخشی از این خدمات از طریق جمعیت هلال احمر و بخشی در قالب خدمات بیمه‌ای توسط سازمان بیمه سلامت ایران باید ارائه شود.

 

 

وحید سلیمی در گفت‎وگو با خبرنگاه پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص طرح تحول و توسعه اجتماع محور محلات کم برخوردار بیان کرد: در راستای توانمندسازی محلات پر مخاطره در سراسر کشور، ۲۰۲۰ محله هدف‌گذاری و جلسات مختلفی توسط ستاد مرکزی این محلات برگزار شده است. براین اساس تقسیم کاری در حوزه های مختلف صورت گرفته است و نحوه احصای تعداد افرادی که دچار مخاطرات و آسیب های اجتماعی هستند در محلات مورد بحث و تبادل قرار می گیرد .
سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد: طی هماهنگی با مرکز آمار ایران در محله هرندی تهران سرشماری از ظرفیت‌های داوطلبانه انجام گرفت و میزان خانوارهای حاضر در محله، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، معتادین و اتباع ساکن احصاء شد. بر اساس این اطلاعات خدمات مختلفی توسط دستگاه‌های خدمت رسان به این افراد ارائه شد به عنوان مثال در حوزه کمک هزینه دارو و درمان بیماران صعب العلاج و نیازمند جمعیت هلال احمر این اقدام را به صورت رایگان به افراد نیازمند ارایه داد.
وی گفت: همچنین در حوزه نیاز افراد و دانش آموزانی که به ابزار کمک آموزشی از جمله تبلت نیاز داشتند کمیته امداد در بحث بازسازی منازل و کمک به بهبود وضعیت اسکان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خدماتی ارائه داد.
سلیمی بیان کرد: از آنجایی که بسیاری از افراد این مناطق تحت پوشش بیمه قرار ندارند سازمان بیمه سلامت ایران موظف شد تا به مساله افراد فاقد پوشش بیمه ورود پیدا کند تا این افراد مبتنی بر اطلاعات سرشماری تحت پوشش بیمه قرار گیرند و خدمات درمانی را دریافت کنند.
سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: بسیاری از نیازمندان در نقاطی زندگی می کنند که ممکن است از حداقل ها نیز بهره مند نشوند. از طرفی با توجه به اپیدمی کرونا معیشت این افراد در مخاطره قرار گرفته و به خصوص در زمینه دارو و درمان با مشکل مواجه هستند به همین دلیل طبق برنامه بخشی از این خدمات از طریق ظرفیت جمعیت هلال احمر و بخشی در قالب خدمات بیمه ای توسط بیمه سلامت باید ارائه شود./۳۳

Twitter Google+ Facebook
119 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها