- صدای پول - https://sedayepool.ir -

فروش ۱۰ هزار میلیارد تومان اموال بانک‌ها

صدای پول: وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه یکی از بزرگترین واگذاری های دولت طی چند روز آینده انجام می‌شود، از فروش ۱۰ هزار میلیارد تومانی اموال مازاد بانک‌ها خبر داد.

به گزارش صدای پول، مسعود کرباسیان در آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت که صبح امروز برگزار شد، گفت: از سیاست‌های وزارت اقتصاد حجم بنگاه‌داری غیرمرتبط و فروش مازاد دارایی‌های بانک‌هاست که تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان از طریق روش‌های قانونی واگذار شده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه برای مردمی‌سازی اقتصاد واگذاری در دستور کار دولت قرار گرفته گفت: در چند روز آینده یکی از بزرگترین واگذاری‌ها اجرایی خواهد شد. وی با بیان اینکه تا قبل از دولت یازدهم سهام عدالت در بلاتکلیفی به سر می‌برد، گفت: سامانه سهام عدالت از سال قبل آغاز به کار کرده و سود سهام عدالت به عنوان نشانه این ساماندهی در دو مرحله به مردم پرداخت شده است.

عضو کابینه دوازدهم تاکید کرد: نباید سهام عدالت را به سود سهام عدالت تقلیل داد چرا که امروز ارزش سهام عدالت حدود ۲.۵ میلیون تومان است. کرباسیان با بیان اینکه سهام واحدهای سهام عدالت از بین شرکت‌های سودده ایجاد شده است گفت: اصل سهام عدالت دارای ارزش زیادی است و دولت به دنبال امکان استفاده از اصل خود سهام از طریق ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی می‌باشد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه تاکنون سود سهام عدالت دهک‌های پایین جامعه پرداخت شد گفت: به مرور سود سهام عدالت در حال پرداخت است و امیدواریم تا پایان سال مراحل پرداخت سود سهام عدالت تکمیل شود.

وی تاکید کرد: برای مردمی‌سازی اقتصاد واگذاری در دستور کار دولت قرار گرفته هر چند در دولت‌های قبل بیشتر واگذاری‌ها در قالب رد دیون انجام شده بود. کرباسیان گفت: سهم واگذاری به بخش خصوصی واقعی حدود ۷۰ درصد بوده و در چند روز آینده یکی از بزرگترین واگذاری‌ها اجرایی خواهد شد. وزیر اقتصاد تاکید کرد: انجام واگذاری از وظایف وزارت اقتصاد بوده که از طریق سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌شود.