- صدای پول - https://sedayepool.ir -

پژوهشکده بیمه ضوابط و نحوه پذیرش ١۵ مقاله قابل ارایه را اعلام کرد

صدای پول: پژوهشکده بیمه ضمن اعلام عناوین ۱۵ مقاله برای ارائه در همایش بیست‎وچهارم بیمه و توسعه و پذیرش ۳۲ مقاله پوستری، ضوابط و نحوه پذیرش مقالات را اعلام کرد.
به گزارش صدای پول به نقل از  روابط عمومی پژوهشکده بیمه، به دنبال تائید عنوان بیست‌و‎چهارمین همایش بیمه و توسعه توسط هیات عامل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اعضای شورای سیاستگذاری همایش و با توجه به موضوع همایش و بر اساس سطح و جایگاه علمی و تخصصی، زمینه تحصیلی و تجربی افراد، اعضای کمیته علمی همایش، توسط پژوهشکده بیمه پیشنهاد و به تائید شورای سیاست‎گذاری همایش رسید. اعضای مورد تایید، ترکیبی از متخصصان مرتبط تر از میان اعضای هیات علمی دانشگاه های برتر کشور و همچنین از بین مدیران با تجربه و تحصیلات عالی مرتبط تر از صنعت بیمه را تشکیل می دهند.
این گزارش می افزاید: پس از راه‎اندازی سایت همایش و سیستم دریافت مقالات بصورت الکترونیکی، پژوهشگران و نویسندگان مقالات خود را جهت ارزیابی به دبیرخانه علمی همایش ارسال نمودند. درنهایت ۱۳۷ عنوان مقاله توسط دبیرخانه علمی همایش دریافت و در فرایند داوری قرار گرفت. در گام اول، جهت جلوگیری از سرقت علمی و سنجش اصالت مقالات و عدم کپی‌برداری، تمامی مقالات دریافتی در “سامانه مشابه‌یابی” بارگذاری شده و درصد اصالت و کپی‌برداری مقالات مشخص شد. سپس مقالات در مرحله اول، برای سه داور ارسال شدند. در این مرحله، تمامی مقالات با معیارها و با توجه به چکیده و واژه‌های کلیدی؛ مقدمه؛ بیان مسئله و ضرورت پژوهش؛ اهداف و سوالات و یا فرضیه‌های پژوهش؛ ادبیات تحقیق، پیشینه و مفاهیم پژوهش؛ توضیح روش پژوهش و تحلیل؛ ذکر جامعه پژوهش و ابزار جمع‎آوری داده‎ها؛ تجزیه و تحلیل معتبر داده‎ها و روایی و پایایی آماری؛ آزمون فرضیه‎ها یا پاسخ‎دهی کیفی به سوالات؛ واقع‎گرایی و منطقی بودن نتایج؛ منابع و ماخذ و رعایت امانت علمی؛ نوآوری علمی مقالات؛ انطباق عنوان با نتایج پژوهش؛ و دارا بودن ارزش و توسعه کاربردی مورد ارزیابی و سنجش و ارزیابی قرار گرفتند.
از ۱۳۷ عنوان مقاله داوری شده در مرحله اول، ۵۷ مقاله با کسب حداکثر امتیاز و همچنین تایید داوران این مرحله، به مرحله دوم داوری راه یافتند. تعداد اندکی از داوران مرحله دوم جزو اعضای کمیته علمی همایش که حاضر به صرف وقت و مایل به انجام داوری بودند را شامل می شوند. در مرحله دوم، هر مقاله توسط ۳ داور و براساس معیارهای اصالت مقاله به این معنا که کپی‌برداری نباشد؛ میزان نوآوری؛ صحت، وضوح و روشن بودن مطالب ارائه شده؛ توضیح روش پژوهش و تحلیل؛ میزان ارتباط با محورهای همایش؛ و کیفیت نگارش متن مورد ارزیابی قرار گرفت و اساتید داور ضمن اعلام نتیجه داوری به یکی از صورت‎های “ارائه، پوستری یا رد”، آنها را نیز امتیازدهی نمودند. در نهایت، ۵۷ مقاله داوری شده براساس حداکثر امتیاز عددی مکتسبه، رتبه‌بندی و در کمیته علمی همایش مورد بررسی قرار گرفتند. با توجه به ظرفیت سالنهای محل برگزاری و زمان یک روزه همایش، امکان ارائه ۱۵ مقاله وجود دارد که ۱۵ مقاله با بالاترین امتیاز بدون دخالت اعضای کمیته علمی برای ارائه مشخص شدند. عناوین مقالات و سایر اطلاعات در سایت همایش (http://seminar24.irc.ac.ir) قابل مشاهده است.
بر اساس این گزارش، ۳۲ مقاله بعدی از ۵۷ مقاله موصوف برای ارائه به‎صورت پوستری تایید شدند.
شایان ذکر است؛ در کلیه مراحل داوری، مقالات بدون ذکر نام نویسندگان در اختیار داوران قرار گرفته و در نهایت نیز، صرفاً عناوین مقالات بدون نام به همراه امتیازات کسب شده در جلسه کمیته علمی طرح شدند.
گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه تصریح می دارد که نویسندگانی که بیشترین پذیرش مقاله از کمیته علمی همایش را داشته‎اند، هیچ‎کدام جزو داوران مقالات نبوده‎اند.