تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 93827 تاریخ انتشار : 3 بهمن 1401

 

عضو هیات مدیره بانک مسکن ضمن اعلام آمادگی این بانک برای انتقال تجربیات خود در تامین مالی این حوزه گفت: بانک مسکن تاکنون ذیل طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۴۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به حساب سازندگان پرداخت کرده است.
به گزارش  صدای پول ، سید محسن فاضلیان عضو هیات مدیره و معاون امور اعتباری بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا ضمن تبریک هشتاد و چهارمین سالروز تاسیس بانک مسکن به عنوان یک بانک توسعه‌ای و تخصصی گفت: بانک مسکن با تجربه‌ مستمر بیش از هشتاد ساله خود در پروژه‌های مهم و بزرگ ساخت مسکن به عنوان یکی از عوامل اصلی در کشور مشارکت کرده که از این میان می‌توان به طرح‌های مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد.

وی افزود: در سال‌های گذشته ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر با حمایت مالی بانک مسکن ساخته شده ‌است و در طرح نهضت ملی مسکن نیز این بانک تاکنون قرارداد ۲۰۴ هزار و ۲۱۲ واحد مسکونی را به مبلغ ۶۹۴ هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال منعقد کرده است.

فاضلیان اضافه کرد: بانک مسکن سعی کرده که به سرعت نسبت به انعقاد قرارداد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اقدام کند و در این بخش بیش از ۴۷۰ هزار میلیارد ریال از محل آورده متقاضیان و منابع بانک به حساب سازندگان ذیل این طرح پرداخت کرده است.

عضو هیات مدیره بانک مسکن با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از تسهیلات این بانک به بخش مسکن در سال جاری اختصاص یافته است گفت: تسهیلات‌دهی بانک مسکن منحصر به طرح نهضت ملی مسکن نیست و در مواردی مانند اعطای کمک هزینه ودیعه مسکن، خرید مسکن و … بانک مسکن سعی کرده حضوری فعال در حوزه تامین مالی بازار مسکن داشته، به نحوی که میزان تسهیلات پرداختی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۱۷۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: بانک مسکن خود را به عنوان یک بانک تخصصی در کنار بانک‌های تجاری تعریف کرده است. اگرچه شبکه بانکی کشور به سمت بانکداری تجاری گرایش دارد اما بانکداری تخصصی توسعه‌ای نیز راهگشای اقتصاد کشور است و در این راستا بازاری مانند بازار گسترده مسکن که در آن صنایع مختلف تولیدی نقش فعال دارند، به عنوان موتور پیشران اقتصاد کشور شناخته می‌شود. از این رو بانک مسکن سعی کرده نقش خود را به عنوان یک بانک تخصصی در این حوزه به خوبی ایفا ‌کند.

فاضلیان با اشاره به تقاضای فزاینده در بازار مسکن گفت: طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است اما با توجه به اینکه متوسط زمان ساخت مسکن در کشورمان بالاتر از کشورهای دیگر است این نیازمندی وجود دارد تا ضمن تامین مالی سریع پروژه‌ها که بانک مسکن در این حوزه تمرکز کرده، با صنعتی‌سازی مدت زمان ساخت مسکن در کشور نیز کاهش یابد. از این روست که تجربه بانک مسکن در حوزه تسهیلات‌دهی و تامین مالی مسکن در وهله اول بسیار راهگشاست و این بانک آمادگی دارد تا تجربیات هشتاد وچهارساله خود را در این حوزه در اختیار شبکه بانکی کشور قرار دهد.

وی افزود: نسبت تسهیلات‌دهی و حضور خودمالکان در طرح نهضت ملی مسکن به کل طرح نهضت ملی مسکن نشان می دهد که ۷۴ درصد از پروژه‌هایی که به بانک مسکن ذیل این طرح معرفی شده است، مربوط به خودمالکان است.

عضو هیات مدیره بانک مسکن تصریح کرد: تعداد ۴۵۳ هزار و ۹۶۵ متقاضی تاکنون برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از یک میلیون ریال تا ۴۰۰ میلیون ریال ضمن افتتاح حساب، پول واریز کرده‌اند که بانک مسکن نیز ۱۷۰ هزار میلیارد ریال از محل آورده متقاضیان به حساب سازندگان تسهیلات پرداخت کرده است.

Twitter Google+ Facebook
95 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها