- صدای پول - https://sedayepool.ir -

پالایشی ها شاخص را سبزپوش کردند

صدای پول: امروز سرمایه گذاران بورس تهران بیش از ۶۳۳ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر یک هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال بود و در ۶۲ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.
 

در داد و ستدهای روز جاری سرمایه گذاران بورسی بیش از ۶۳۳ میلیون دارایی مالی را دست به دست کردند.

به گزارش صدای پول به نقل از سنا، در جریان داد و ستدهای امروز شاخص بورس ۳۸ واحد رشد کرد و به رقم ۹۱ هزار و ۱۹۸ واحد رسید.

همچنین امروز سرمایه گذاران بورس تهران بیش از ۶۳۳ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر یک هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال بود و در ۶۲ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در روز یکشنبه همه شاخص های بورسی به جز شاخص بازار اول صعودی بودند. شاخص بازار اول امروز یک واحد افت کرد اما شاخص بازار دوم ۲۳۷ واحد صعود را به ثبت رساند.

نمادهای پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و های وب امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. در مقابل نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری معادن و فلزات، گل گهر و مپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند.

در روز یکشنبه گروه های فرآورده های نفتی، خودرو و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای های وب، دوده صنعتی پارس، شیشه همدان، سخت آژند، قند قزوین، حمل و نقل توکا و نورد آلومینیوم ایران بود.

در مقابل نمادهای آلومینیوم ایران، صنایع جوشکاب یزد، صنایع شیمیایی سینا، موتورسازان تراکتورسازی ایران، قند شیرین خراسان، آلومراد و سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام های وب، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهام سرامیک صنعتی اردکان و نفت سپاهان بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

در مقابل نمادهای پارس دارو، سیمان اصفهان، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهام آلومینیوم ایران و اوراق صکوک سایپا با بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش مواجه شدند.

در پایان معاملات امروز پالایش نفت اصفهان با معامله ۵۶ میلیون سهم به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت