تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 56887 تاریخ انتشار : 3 آبان 1399

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن در کشور از آغاز پایدار تولید مسکن در کشور خبر داد.

به گزارش  صدای پول از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا ، محمد اسلامی امروز در مراسم آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی شامل برنامه اقدام ملی مسکن، طرح مسکن مهر و واگذاری گروهی اراضی که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است، گفت: خدای متعال را شاکریم که در اجرای یکی از تکالیف مهم برای خانه دار شدن مردم، تاکیدات رئیس جمهور و رهبری از خط تولید پیوسته مسکن که نشانگر جریان پایدار تولید مسکن است، بهرداری می کنیم که مهمترین اقدام امروز است.

وی افزود: امروز از تهیه نقشه پروژه ها تا سازوکار ساخت، تعریف متقاضی، اجرا، اتمام پروژه و تحویل را شاهد هستیم تا بتوانیم جریان تولید مسکن در کشور را با مصون سازی از همه آفت هایی که آن را تهدید می کند، اجرا کنیم.

اسلامی با اشاره به سهم ۴۰ درصدی مسکن از تولید ناخالص و سهم ۱۳ درصدی از اشتغال اظهار داشت: همه عوامل و نهاده های ساخت و ساز، داخلی است و از هیچ جریان بیرونی تاثیر پذیر نیست، پس اگر اعتمادسازی صورت گیرد مسکن می تواند سهم خودش را در اقتصاد زنده نگه دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازندگان هم باید تمام توان خود را به کار بگیرند، گفت: امروز بخشی از پروژ های طرح ۴۰۰ هزار واحدی مسکن ملی که در سال ۹۷ برنامه ریزی شد، افتتاح می شود که اقدامات نرم افزاری انجام شد، متقاضیان واقعی را شناسایی کردیم و وارد فاز اجرایی شدیم تا در نهایت امروز ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد در استان های پیشتاز به متقاضیان واگذار می شود.

اسلامی افزود: بخش مهمی از این ۱۱۶۰۰ واحد در بافت فرسوده ساخته شده چراکه ما ناکامی ویژه ای در بافت فرسوده داشتیم و داریم که با تاسیس دفاتر تسهیل گری و از طرف دیگر نقش موثر شهرداری ها باید بتوانیم بافت فرسوده را نوسازی کنیم. امروز حدود ۶ هزار واحد در این مناطق افتتاح خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخشی از پروژه های مسکن ملی در فرایند عملیات اجرایی، بخشی در مرحله فونداسیون و بخشی در مرحله سفت کاری قرار دارند، گفت: امروز متقاضیانی که در بانک مسکن افتتاح حساب و آورده خود را واریز کردند مشمول این واحدها می شوند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم در قالب زمان بندی واحدهای مسکن ملی را تحویل دهیم، ادامه داد: بخش دیگر از برنامه های ما استفاده از تمام ظرفیت ها برای ساخت مسکن است که در قالب تفاهم نامه دستگاه های مختلف پای کار آمدند. به ویژه برای اقشار مختلف مخصوصا فرهنگیان ۱۳ هزار واحد در اردیبهشت ماه کلنگ زنی شد و امروز هم ۴۰ هزار واحد دیگر برای این گروه کلنگ زنی می شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه برای اقشار کارگری و نیروهای مسلح هم در قالب تفاهم نامه پروژه های مسکونی امروز کلنگ زنی می شود، گفت: استانداران محترم در سراسر کشور تعامل، همکاری و هماهنگی را مد نظر داشتند.

Twitter Google+ Facebook
225 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها