تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 1026 تاریخ انتشار : 23 آبان 1396

صدای پول: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: اعتماد به بازار سرمایه خط قرمز این نهاد است.

به گزارش صدای پول وبه نقل از سنا شاپور محمدی با تاکید بر اینکه اعتماد به بازار سرمایه خط قرمز سازمان بورس و اوراق بهادار است، گفت: نقدپذیری و پذیرش مسایل بازار سرمایه در دستور کار قرار دارد و همواره در این راه تلاش خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، صبح امروز چهارمین جلسه شورای اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور  شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار، سید مالک حسینی، مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد و همچنین مدیران روابط عمومی ارکان این وزارت خانه در سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

تعامل دوجانبه با نهادهای اقتصادی

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ابراز داشت: ارکان اقتصادی از جمله بانک ها و بیمه ها به عنوان شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، اهمیت بالایی برای بازار سرمایه دارند اظهار داشت : در صورتی که هر کدام از ارکان اقتصادی کشور با مشکلاتی روبرو شوند، همه نهادهای اقتصادی باید کمک کنند تا مشکل برطرف شود.

دبیر شورایعالی بورس با تاکید بر اینکه هیچکدام از مجموعه های مرتبط با وزارت امور اقتصادی و دارایی، قصد ندارند مشکلات یا مسایل پیش روی خود را پنهان کنند، ادامه داد: آنچه برای مجموعه اقتصادی کشور مهم است، نقد منصفانه و ارایه پیشنهاد برای بهبود عملکرد است.

پنجاهمین سالگرد بازار سرمایه

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به پنجاهمین سالگرد فعالیت بازار سرمایه خاطرنشان کرد: همگی مدیران حاضر در این نشست، به اهمیت بازار سرمایه و نقش آن، در توسعه اقتصادی کشور واقف و با عملکرد آن آشنا هستند.

محمدی ادامه داد: اکنون ۵۰ سال از فعالیت بازار سرمایه ایران می گذرد. از سال ۱۳۴۶ فعالیت این بازار اقتصادی آغاز شد و سپس در سال ۱۳۸۴ قانون جدید بازار اوراق بهادار در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و اصلاحات لازم انجام شد. این قانون، با تغییرات عمده ای روبرو شد.

وی با اشاره به احتمال برگزاری جشن پنجاهمین سالگرد فعالیت بازار سرمایه ابراز داشت: ما در این مراسم، قصد داریم بازار سرمایه را آنگونه که هست، معرفی کرده و ابزارها، امکانات و مشکلات به شکل کامل و شفاف برای آحاد جامعه مشخص شود.

شفافیت، هدف همیشگی

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه برای ورود به این بازار باید از دانش و تخصص کافی برخوردار بود، گفت: برای فعالیت در بازار سرمایه، باید امکانات، توانمندی ها، ابزارها و خطرات ذاتی این فعالیت اقتصادی روشن و شفاف باشد. در این راه نیز، کمک و همکاری همه اصحاب رسانه از جمله، مدیرانی که امروز در این نشست حضور دارند، ضروری است و سازمان بورس و اوراق بهادار به گرمی از همراهی متخصصان فرهنگ ساز جامعه استقبال می کند.

وی تصریح کرد: ضروری است همه مردم جامعه به ویژه فعالین اقتصادی حاضر در بازار سرمایه از گذشته این نهاد اقتصادی آگاه بوده و از وضعیت فعلی اطلاع لازم را داشته باشند تا بتوانند در خصوص آینده پیش بینی های منطقی کنند.

دبیر شورایعالی بورس با تاکید بر اینکه پنجاهمین سالگرد فعالیت بازار سرمایه فرصت خوبی برای فرهنگ سازی و آشنایی مردم با بورس است، تاکید کرد: هدف همیشگی، شفافیت بیشتر این بازار و توسعه کمی و کیفی آن است.

Twitter Google+ Facebook
334 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها