- صدای پول - https://sedayepool.ir -

نقش اعطای وام های قرض الحسنه در کاهش آسیب های اجتماعی

صدای پول: شهردار یزد در دیدار با مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با تاکید به لزوم توزیع عادلانه خدمات و امکانات در جامعه گفت: کاهش آسیب های اجتماعی در گرو توجه به شهرهای کوچک، میانی و روستاها است.

به گزارش صدای پول به نقل از به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، جمالی نژاد با اشاره به لزوم توزیع عادلانه امکانات و ثروت در طبقات مختلف جامعه بیان داشت: بخشی از معضلات اجتماعی از جمله بیکاری، اعتیاد، طلاق و … ریشه در مشکلات مالی و اقتصادی دارد و بانک قرض الحسنه مهر ایران با اعطای وام های ارزان قیمت و قرض الحسنه نقش موثری در کاهش این آسیب ها داشته است.

وی افزود: استان یزد، ظرفیت و پتانسیل های بالقوه مادی و معنوی بسزایی برای گسترش تعاملات بانکی با بانک قرض الحسنه مهر ایران دارد و امیدوارم این همکاری ها در راستای احیای بانکداری اسلامی در بستر قرض الحسنه افزایش یابد.

در ادامه مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز اظهارداشت: این بانک طی یکدهه فعالیت خود، گامهای مثبت و موثری در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و توزیع صحیح عدالت و ثروت برداشته است.

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران با انعقاد تفاهمنامه با سازمان زندان ها و پرداخت وام های قرض الحسنه به زندانیان و خانواده های آنان نقش ارزنده ای در کاهش آمار بازگشت به زندان ها داشته است؛ همچنین با اعطای تسهیلات به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از نیازمندان واقعی جامعه حمایت می کند.

شایان ذکر است، در پایان، تفاهمنامه همکاری های دوجانبه میان شهرداری یزد و بانک قرض الحسنه مهر ایران توسط جمالی نژاد و مرتضی اکبری امضا شد.