تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 87433 تاریخ انتشار : 24 مرداد 1401

 

به دنبال برخی خبرسازی‌های جعلی در خصوص صادرات پت ایران به چین و عدم عرضه محصول مورد نیاز کشور به بورس کالا آن‌هم توسط شرکت برتر پتروشیمی‌‌ بورس‌کالا، پتروشیمی شهید تندگویان به این ادعاها پاسخ داد.
به گزارش  صدای پول از روابط عمومی پتروشیمی شهید تندگویان، نسبت تولید به ظرفیت شگویا در سیزدهم بهمن ۱۳۹۷ حدود ۶۶ درصد بود که با گذشت بیش از سه سال، این نسبت پنج ماهه نخست امسال به حدود ۷۹ درصد رسیده یعنی ظرفیت خالی و بدون تولید مانده این پتروشیمی از ۳۴ درصد به حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.
بر طبق آمارهای رسمی موجود با توجه به تولید یک میلیون و ۱۶۲ هزار تن محصول در سال ۱۴۰۰ رکوردی تاریخی در این مجتمع به ثبت رسید و با توجه به ثبت رکورد ماهانه بیش از ۱۰۰ هزار تن برآورد می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۱ تولید در شگویا از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن عبور کند.
از سوی دیگر به‌زودی و برای نخستین‌بار با شکسته شدن انحصار شرکت‌های آمریکایی، آلمانی و ژاپنی، پتروشیمی «تندگویان» به جمع تولیدکنندگان جهانی کاتالیست گران قیمت و استراتژیک «پالادیوم» می‌پیوندد که اتفاقی مهم در تاریخ ۶۰ساله پتروشیمی ایران است.
پتروشیمی شهید تندگویان که به عنوان تنها تولید کننده پت کشور نقشی استراتژیک را در صنعت پتروشیمی و غذایی کشور ایفا می‌کند و تلاش کرده همزمان با افزایش تولید، اقداماتی نظیر تولید گرید چادر مشکی ایرانی را محقق کند همواره از سوی مافیای شناخته‌شده به صورت مستقیم یا غیرمستقیم هدف نشر اکاذیب و فشارهای دیگر قرار گیرد.
با توجه به ادعای کذب اخیر مطرح شده در خصوص صادرات پت از سوی پتروشیمی شهید تندگویان به کشور چین و سناریوسازی بر اساس این فرضیه غلط به اطلاع می‌رسانیم این پتروشیمی با هدف تامین نیاز داخل، صادرات خود را نزدیک به دو سال است به طور کلی متوقف کرده است و تمرکز خود را بر پاسخگویی به نیازهای داخلی و افزایش تولید گذاشته است.
گفتنی است پتروشیمی شهید تندگویان در نخستین همایش تجلیل از برترین های بورس کالای ایران به عنوان شرکت‌ برتر در حوزه پتروشیمی معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت که همین انتخاب، نشان‌دهنده تعهد حداکثری پتروشیمی شهید تندگویان به تامین نیاز داخل است.

Twitter Google+ Facebook
124 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها