- صدای پول - https://sedayepool.ir -

میدان اصلی جهاد، اقتصادی است

 

 

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: جهاد کبیر جهادی است که رهبر معظم انقلاب از آن به‌عنوان جهاد اقتصادی و جهاد تبیین یاد می‌کنند. امروز تمرکز اصلی دشمن بر روی مسئله اقتصاد است و میدان اصلی جهاد، جهاد اقتصادی است.

 

به گزارش صدای پول به نقل از ایراسین، هم‌زمان با هفته دفاع مقدس یادواره ۲۵ شهید والامقام فولاد مبارکه، با حضور محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران این شرکت، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی امام‌جمعه شهرستان مبارکه، پروین صالحی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، علیرضا حسینی فرماندار شهرستان مبارکه، سردار محمد هاشمی‌پور فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (علیه‌السلام)، احمدرضا صفری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مبارکه، فضل‌الله بهرامی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه و جمعی از خانواده‌های معظم شهدای فولاد مبارکه در سالن مرکز تحقیقات این شرکت برگزار شد.

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در این یادواره، ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول، یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که به ما توفیق دهد تا ادامه‌دهندگان راه شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه در مفهوم جهاد، جهاد اصغر، جهاد کبیر و جهاد اکبر تبیین شده است، افزود: دفاع مقدس ما و حضور نظامی در مقابل دشمن جهاد اصغر نام دارد و علتش این است که در این نوع جهاد، دشمن در مقابل ما قرار دارد و خودش را نشان می‌دهد؛ مردم ایران اسلامی هرجا که پای این نوع جهاد در میان بود، نشان دادند که می‌توانند دشمن را ناکام بگذارند و همین امر نیز محقق شد.

مردم با تمام قدرت در برابر دشمن ایستادگی و مقاومت کردند

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به ناامیدی دشمنان جمهوری اسلامی از حمله نظامی به کشورمان خاطرنشان کرد: دشمنان تجربه کرده‌اند که هرجا با تمام قوا و به هر صورتی که در عرصه حمله نظامی حاضر شده‌اند، مردم با تمام قدرت در برابر آن‌ها ایستادگی و مقاومت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه جهاد اکبر عبارت است از مبارزه با نفس و شیطان، خاطرنشان کرد: در عرصه جهاد اکبر، دشمن دیده نمی‌شود و دسیسه‌های او برای ما آشکار نیست؛ اگر کسی بخواهد در دیگر عرصه‌های جهاد موفق باشد، باید در حوزه جهاد اکبر کوشا باشد، همان‌طور که اکثر جهادگران ما در دوران دفاع مقدس، در عرصه جهاد اکبر نیز پیشتاز بوده‌اند.

میدان اصلی جهاد، اقتصادی است

طیب‌نیا با بیان اینکه فضایی که امروز با آن مواجهیم، نیازمند جهاد کبیر است، تصریح کرد: جهاد کبیر جهادی است که رهبر معظم انقلاب از آن به‌عنوان جهاد اقتصادی و جهاد تبیین یاد می‌کنند. امروز تمرکز اصلی دشمن بر روی مسئله اقتصاد است و میدان اصلی جهاد، جهاد اقتصادی است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، در نام‌گذاری سال‌ها بر اهمیت اقتصاد، تولید و اشتغال تأکید دارند؛ مواردی که به عرصه اقتصادی مربوط می‌شوند و این امر نشان‌دهنده تیزبینی و دشمن‌شناسی مقام معظم رهبری است؛ بنابراین می‌طلبد که آحاد ملت همه در این عرصه به میدان بیایند.

تحریم‌ها و موانع اقتصادی ما را به یک قدرت اقتصادی در جهان تبدیل می‌کند

مدیرعامل فولاد مبارکه تأکید کرد: امروز هدف اصلی دشمنان قرار دادن مردم در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی با حربه اقتصادی است؛ طی دهه اخیر دشمنان با اعمال سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه کشورمان فعالیت کرده‌اند و برای بخش صنعت موانعی زیادی ایجاد کرده‌اند.

وی ابراز داشت: همان‌طور که دفاع مقدس موجب شد ما در عرصه نظامی به خودکفایی برسیم و امروز به یک قدرت نظامی منطقه‌ای و جهانی مبدل شویم، تحریم‌ها و موانع اقتصادی نیز ما را به یک قدرت اقتصادی در جهان تبدیل خواهد کرد.

میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی با بومی‌سازی تجهیزات در فولاد مبارکه

طیب‌نیا بیان کرد: از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه طی ۳ دهه گذشته از طریق واردات تأمین می‌شد؛ اما امروز پس از اعمال تحریم‌ها و با اعتماد به جوانان این مرزوبوم، شاهد خودکفایی در تأمین بالای ۹۰ درصد از قطعات و تجهیزات این شرکت هستیم.

وی با اشاره به بومی‌سازی تجهیزات جدید در خط تولید فولاد مبارکه گفت: صاحبان تکنولوژی پیش از این، برای نصب چنین تجهیزاتی، با اعزام کارشناسان خود هفته‌ها خط تولید ما را متوقف می‌کردند و باید میلیون‌ها دلار به آنان پرداخت می‌کردیم؛ این در حالی است که امروز این تجهیزات به دست جوانان، از طریق دانش بومی، بدون توقف خط تولید و با کمترین هزینه نصب و راه‌اندازی می‌شوند و این امر مایه مباهات صنعت کشور است.

اهمیت دشمن‌شناسی در عرصه جهاد اقتصادی

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه دشمن درصدد آدرس غلط دادن به مردم است، عنوان داشت: برخی در داخل کشور به‌صورت ندانسته و از روی ناآگاهی به این امر دامن می‌زنند و متوجه نیستند دشمن در چه مسیری گام برمی‌دارد که این نشان از فقدان بصیرت است.

وی اضافه کرد: در عرصه جهاد تبیین و جهاد اقتصادی، همچون دوران دفاع مقدس، باید دشمن را خوب بشناسیم و متوجه حرکت‌هایش باشیم. باید کارها را با تدبیر و برنامه‌ریزی به مردم بسپاریم؛ چراکه هرجا که به مردم اعتماد کردیم، موفق بوده‌ایم.

ضرورت اعتماد به مردم در عرصه صنعت و اقتصاد

طیب‌نیا بیان داشت: در عرصه صنعت و اقتصاد هم باید به مردم اعتماد کنیم و مسیری را مهیا کنیم که بخش خصوصی و صنعتگران به میدان عمل بیایند. رهبر معظم انقلاب راه را برای ما روشن کرده‌اند و وقت آن رسیده که مسئولان در میدان عمل حضور داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت احیای ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: یکی از اهداف برپایی یادواره‌های شهدا، زنده نگه داشتن ارزش‌های اسلام، سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع)، دفاع مقدس و حرکت براساس الگوهای ایرانی اسلامی است

همه ما باید در عرصه تبیین و روشنگری فعال باشیم

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: هرجا از ارزش‌ها و اصول اسلامی دور شدیم و به ارزش‌های مادی گرایش پیدا کردیم، دچار آسیب شدیم و شکست خوردیم. همه ما امروز باید در عرصه تبیین و روشنگری فعال باشیم، چراکه در غیر این صورت دشمن فضا را به سمتی خواهد برد که کار برای جهادگران واقعی در عرصه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی سخت خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه وجود روحیه ایثارگری، شهادت‌طلبی و جهادگری در میهن اسلامی‌مان نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم، گفت: بالغ‌بر هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و ۸ هزار نفر از بسیجیان در مجموعه فولاد مبارکه مشغول به فعالیت هستند.

عملکرد فولاد مبارکه و ۲۵ شهید بزرگوار این شرکت موجی از افتخار و شعف در دل این شهرستان و کل کشور زنده کرده است

هم‌زمان با برگزاری این آیین، پروین صالحی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در مصاحبه با خبرنگار فولاد گفت: هم‌زمان با ایام هفته دفاع مقدس در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گران‌قدر شرکت فولاد مبارکه حاضر شدیم تا به همراه مدیران و کارکنان جهادگر این شرکت، ارزش‌های دفاع مقدس و دلاورمردی‌های شهیدان مدافع حرم را که با نثار خون خود پرچم ایثار و شهادت را برافراشتند، گرامی بداریم.

عملکرد فولاد مبارکه که خود از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و ۲۵ شهید بزرگواری که از ابتدای دوران ساخت تاکنون تقدیم نظام نموده است، موجی از افتخار و شعف در دل این شهرستان و کل کشور زنده کرده و در ادامه نیز خواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ شهدای شهرستان مبارکه و به‌طور مشخص یادواره شهدای فولاد مبارکه تصریح کرد: از زحمات تمامی کسانی که عاشقانه برای برنامه‌ریزی و اجرای این یادواره ارزشمند تلاش نموده‌اند قدردانی می‌کنم. به خاطر داشته باشیم یاد و عطر شهدای جاویدالاثر ما و همچنین بیان تفکرات و اندیشه‌های این عزیزان که جان خود را خون‌بهای سربلندی کشور قرار دادند، با برپایی چنین آیین‌هایی و عمل به راهبردهای آن‌ها در فضای شهر و این کارخانه استشمام می‌شود. به‌یقین در آینده برکات بیشتر این آیین‌های ارزشمند را خواهیم دید.

به گزارش خبرنگار فولاد در ادامه این آیین سردار محمد هاشم‌پور فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (علیه‌السلام) در سخنانی ضمن قدردانی از اقدامات فولاد مبارکه پیرامون گرامیداشت مقام والای شهیدان و ارج نهادن به مقام شهدا و خانواده‌های ایشان تصریح کرد: در خصوص شهدا و دفاع مقدس نباید به برگزاری یادواره‌ها بسنده کرد، بلکه باید آرمان‌های شهدا را دنبال و عملیاتی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود بر اهمیت فعالیت‌های اقتصادی، تولید و بصیرت افزایی در جامعه تأکید کرد.

گفتنی است در پایان این یادواره با حضور مسئولین حاضر از خانواده‌های معظم شهدای شرکت فولاد مبارکه تجلیل به عمل آمد.