تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 98761 تاریخ انتشار : 16 خرداد 1402
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در روز‌های آینده، سه موافقت اصولی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی صادر خواهد شد که هم در جهت تامین آینده شاغلین و بازنشستگان است و هم منابع جدید و مستمر و پایدار برای بازار فراهم خواهد کرد.
به گزارش پایگاه خبری صدای پول، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: در این دو سال که از شرایط سابق بازار سرمایه می‌گذرد، اتفاقات مثبت زیادی رُخ داده است. فرصت مغتنمی برای اهالی بازار سرمایه است که از پیشرفت‌ها رونمایی و خلاقیت‌ها را ارائه کنند.
وی اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم نتیجه مطلوب را از این نمایشگاه بگیریم. این نمایشگاه فرصت طلایی برای افزایش دانش مالی برای عموم مردم و فعالان اقتصادی خواهد بود. سواد مالی یکی از مولفه‌های مهم عصر جدید است.
عشقی تصریح کرد: ما در سازمان بورس مرکز افکارسنجی راه‌اندازی کرده‌ایم که سواد مالی مردم را بسنجیم که بتوانیم سواد مالی در سطوح مختلف (دانش آموزی، دانشجویی، مدیران و عموم مردم) را توسعه دهیم.موافقت اصولی با ۳ صندوق بازنشستگی تکمیلی‌
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: در روز‌های آینده، سه موافقت اصولی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی صادر خواهد شد که هم در جهت تامین آینده شاغلین و بازنشستگان است و هم منابع جدید و مستمر و پایدار برای بازار فراهم خواهد کرد.
عشقی در ادامه بیان کرد: فعالیت صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی را همزمان با نمایشگاه صنعت مالی آغاز خواهد شد. امید می‌رود در سال جاری، سه موافقت اصولی برای صندوق‌های بازنشستگی داشته باشیم. این صندوق عواید مفید فراوانی برای بازار سرمایه و بازنشستگان خواهد داشت. فعال‌سازی صندوق‌های بازنشستگی در یک سال و نیم گذشته گسترش و مورد توجه قرار گرفت.
وی ادامه داد: اولویت بورس و فرابورس پذیرش شرکت‌های خصوصی در بازار سرمایه است. در هفته‌های گذشته هر هفته یک عرضه اولیه داشتیم که ادامه پیدا خواهد کرد.
عشقی با اشاره به دو طرفه شدن بازار سرمایه، گفت: همزمان با آغاز فعالیت نماشگاه صنعت مالی، قرارداد‌های آتی سهام رونمایی میشود. این قرارداد‌ها منجر به ثبات بازار می‌شود؛ هرچند که این ابزار، ابزاری بسیار پیچیده بوده و نیاز به دانش مالی فراوانی دارد، اما فواید زیادی به‌خصوص در ثبات بازار، خواهد داشت.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: تا چند سال گذشته ۱۰ کارگزاری برتر بازار سرمایه، وابسته به بانک‌ها بودند، اما در حال حاضر بهترین کارگزاری‌ها، کارگزاری‌های بخش خصوصی هستند که نوآوری را به بازار سرمایه آوردند.
عشقی اظهار کرد: یکی از برنامه ما این است که حجم انتشار اوراق برای تامین مالی تولید را افزایش دهیم. در حدود سه ماه گذشته حجم موافقت اصولی بالایی را تصویب کردیم.
وی افزود: اولویت بورس و فرابورس پذیرش شرکت‌های خصوصی در بازار سرمایه است. در هفته‌های گذشته هر هفته یک عرضه اولیه داشتیم که ادامه پیدا خواهد کرد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: سفر به استان‌های اقتصادی کشور به منظور ارتباط بیشتر با فعالان اقتصادی استان‌ها بسیار مهم است. تعریف مسیر سبز تامین مالی هم در دستور کار داریم. افزایش سرمایه‌ها هم برای ما حائز اهمیت است.
وی اضافه کرد: الکترونیکی کردن مجوز‌های تامین مالی و انتشار اوراق بهادار هم مهم است. در نمایشگاه صنعت مالی آموزش نحوه انتشار اوراق بدهی (صکوک پلاس) رونمایی خواهد شد.
.
گزارشگر: نسیبه نجفی
Twitter Google+ Facebook
55 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها