- صدای پول - https://sedayepool.ir -

منتظر رونمایی از پروژه‌های بزرگ دانش بنیان هلدینگ خلیج فارس هستیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از جدیت هلدینگ خلیج فارس در ورود شرکت‌های دانش بنیان به پروژه‌های بزرگ در صنعت پتروشیمی بعد از ورود دکتر علی عسکری به این شرکت، گفت: منتظر رونمایی از پروژه‌های بزرگ دانش بنیان هلدینگ خلیج فارس هستیم.

به گزارش  صدای پول ازروابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دکتر سید محسن دهنوی در مراسم افتتاحیه اولین همایش پتروفن ۱۴۰۱ که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های دانش بنیان و مدیران و کارشناسان صنعت پتروشیمی در مرکز همایش‌های بین‌المللی کوشک وزارت نفت برگزار شد، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر جنبش نرم‌افزاری در دهه هشتاد، تأکید بر شرکت‌های دانش بنیان در دهه نود و تأکید بر اقتصاد دانش بنیان در دهه جدید، گفت: کشور به پیشرفت واقعی نمی‌رسد مگر اینکه شرکت‌های بزرگ دانش بنیان شوند و اقتصاد واقعی اینگونه شکل بگیرد و دانش‌بنیان شدن صنایع بزرگ، می‌تواند توسعه صنایع را تضمین کند.
وی افزود: صنعت بالادستی در حوزه پتروشیمی باید به تکمیل زنجیره ارزش این عرصه ورود کند چون در بسیاری از مواقع صنایع پایین دستی جسارت این کار را ندارند.
این عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با تقدیر از توجه ویژه هلدینگ خلیج فارس به توسعه سهم دانش بنیان‌ها در طرح‌های توسعه‌ای زنجیره ارزش گفت: مجلس درقالب برنامه هفتم توسعه این آمادگی را دارد تا با اعطای اختیارات، معافیت‌های مالیاتی یا سایر طرح‌های تشویقی نسبت به حمایت از پیشبرد طرح‌های دانش بنیان و تسهیل در تأمین مالی این پروژه‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.
دهنوی درخصوص نیاز ورود شرکت‌های بالادستی به بحث توسعه زنجیره‌های تولید گفت: روزی ما بنزن را در داخل تولید و با قیمت نازل صادر می‌کردیم. اما مواد مورد نیاز برای تولید محصولات دارویی را که از طریق پالایش چند مرحله‌ای بنزن به دست می‌آمد، با قیمت گران خریداری می‌کردیم که در ادامه پیگیری‌ها مشخص شد تکمیل زنجیره ارزش تولید این محصول نیاز را مرتفع می‌کند و این امر جز با ورود شرکت‌های بالادستی و تأمین نیازهای شرکت‌های زیرمجموعه ممکن نخواهد بود.

وی با تقدیر از رویکرد حمایتی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از شرکت‌های دانش بنیان خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در کوتاه مدت شاهد نتایج مثبت حضور دانش بنیان‌ها در پروژه‌های پتروشیمی باشیم و بتوانیم تغییرات محسوسی را در بهبود تولید، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و کاهش آلایندگی فعالیت‌های این صنعت باشیم.