- صدای پول - https://sedayepool.ir -

معامله ۲۲ هزار تن فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی

صدای پول:بورس انرژی امروز میزبان عرضه های متنوعی از کالاهایی مانند پتروشیمی، میعانات گازی و نفتای سبک است.

به گزارش صدای پول به نقل ازایبِنا [1]، رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی روز جاری میزبان عرضه کالاهای ریفورمیت پتروشیمی بوعلی، متانول پتروشیمی شیراز و زاگرس، میعانات گازی پتروشیمی رازی، سوخت کوره سبک و برش سنگین پتروشیمی تبریز، نفتای سبک و حلال ۴۰۴ پالایش نفت شیراز در رینگ داخلی و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز و گاز مایع پالایش نفت شازند در رینگ بین الملل است.

در همین حال آخرین آمارها نشان می دهد، بازار فیزیکی بورس انرژی در روز معاملاتی قبل میزبان عرضه آیزوریسایکل، حلال ۴۰۰، ۴۰۲، ۴۰۶، ۴۱۰، ۵۰۲ و ۵۰۳ پالایش نفت اصفهان، آیزوفید، آیزوریسایکل، حلال ۴۰۲ و حلال ۴۰۴ پالایش نفت تبریز و نفتای سبک و سنگین پالایش نفت تهران در رینگ داخلی بود. بر این اساس، کل معاملات صورت‌گرفته نیز به میزان ۷۰۸.۲۱  تن و به ارزش بیش از ۴۰۱ میلیارد و ۷۵۹ میلیون ریال در تابلوهای آماری به ثبت رسید.

بازار برق

افزون بر این، بازار برق بورس انرژی شاهد معامله ۶ میلیون و ۶۹۵ هزار قرارداد معادل ۱۰۳ میلیون و ۷۹۴ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۲۷ میلیارد و ۶۶۷ میلیون ریال بود. این گزارش می افزاید: در این روز معاملاتی نمادهای بارپایه، میان باری، بارپیک و کم‌باری با متوسط قیمت ۲۷۸، ۳۲۲/۵، ۳۴۹ و ۲۳۴ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت.

توقف و بازگشایی نمادها

افزون بر این، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه پنج دی ۹۶ گشایش و نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۹ و ۱۰ دی ماه ۹۶ در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرایند تحویل آنها آغاز شد.

همچنین در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر ۸۴۰ هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.