تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 56752 تاریخ انتشار : 30 مهر 1399

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بیان داشت: با اینکه مشکل تولید را پول بدانیم کاملا مخالف هستم، چرا که امروزه با تسهیلات بانکی نمی‌توان کمکی به تولید کرد.

 به گزارش صدای پول،سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی در گفتگو با ایبِنا تصریح کرد: بخش معدن با مشکلات بسیاری روبروست. این بخش که می توانست جایگزین خوبی برای نفت باشد، امروزه با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می کند؛ بنابراین باید کاری کنیم تا هر روز دستخوش آیین نامه و بخشنامه نشود. در حال حاضر، مهم‌ترین کاری که وزارت صمت باید انجام دهد، رتق و فتق مشکلات ارزی تولیدکنندگانی است که صادرات دارند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران معتقد است: امروز مهم‌ترین کارهایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای هموار کردن مسیر تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی انجام دهد، مشکل ارز را حل کنند.

وی ادامه داد: من با اینکه مشکل تولید را پول بدانیم کاملا مخالف هستم چرا که امروزه با تسهیلات بانکی نمی توان کمکی به تولید کرد، بلکه باید مشکلات دیگر را رفع کرد. در این میان باید راه را برای صادرات هموار کرد تا منابع ارزی مورد نیاز هم تامین شود.

به گفته رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، امروزه به دلیل همین مشکلات ارزی، بسیاری از کالاهایی که تولیدکنندگان و تجار با مشکلات بسیار و دور زدن آمریکا وارد کشور کردند ماه هاست که در گمرکات مانده است.

سهل‌آبادی با تاکید بر اینکه وزارت صمت باید بر مسائلی متمرکز شود که امروز برای تولید مهم است، تصریح کرد: اگرچه همه به دنبال رونق صادرات بودیم، اما حالا این موضوع به یک بن بست تبدیل شده است؛ بنابراین وزارت صمت باید با همکاری بانک مرکزی به دنبال راهکارهایی باشد که فعالان اقتصادی مجبور به پرداخت دموراژ و هزینه های اضافی برای ترخیص کالاهای خود نشوند.

Twitter Google+ Facebook
228 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها