تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 98846 تاریخ انتشار : 18 خرداد 1402

رضا درخشان فر مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج خبر داد:در حوزه بازارگردانی به عنوان اولین شرکت بازارگردانی درخواست بازارگردانی اختیار معاملات را به شرکت بورس دادیم و در ماه آینده بازارگردانی بر روی ابزارهای مشتقه را آغاز می کنیم.
 به گزارش خبرنگار صدای پول ،وی افزود:ترنج یک مجموعه خدمات مالی و بازار سرمایه است که به‌طور خاص در حوزه مدیریت دارایی از قبیل مدیریت سرمایه‌گذاری، سبدهای سرمایه‌گذاری و در بخش دیگری در حوزه تامین مالی، عرضه و پذیرش شرکت‌ها، بازارگردانی و سرمایه‌گذاری جسورانه یا ونچرکپیتال خدمات ارایه می دهد. امروز ترنج ۸ صندوث سرمایه‌گذاری را مدیریت می کند.
درخشان فر بیان کرد:در طیف متنوعی از دارایی‌ها و در طیف متنوعی از صندوق های سرمایه‌گذاری از صندوق‌های درآمد ثابت گرفته تا صندوق سهامی، صندوق مختلط، فراصندوق، صندوق بازارگردانی، صندوق جسورانه طیف وسیع را در اختیار مخاطبان قرار داده و سهامداران به جای سرمایه‌گذاری مستقیم می توانند از این ابزار استفاده کنند.
مدیر عامل ترنج تاکید کرد:صندوق سرو و انار ۲ صندوق سهامی هستند، صندوق افرا و ترنج ۲ صندوق درآمد ثابت، صندوق زیتون، صندوق مختلط، صندوق تمشک فرا صندوق ما است و در کنار آن صندوق جسورانه سرو را داریم، صندوق بازارگردانی تاک رادر حوزه بازارگردانی داریم.
وی ادامه داد:این مجموعه خدمات مدیریت دارایی ما است. در بحث تامین مالی نیز درحال حاضر ۵،۶ شرکت جدید را برای پذیرش در بورس های کشور آماده می‌کنیم‌‌. در حوزه‌های مختلف مثل فولاد و تکنولوژی شرکت‌ها را آماده پذیرش می‌کنیم‌ و نزدیک ۷ هزار میلیاردتومان اوراق قرضه، اوراق یدهی را برای تامین مالی شرکتها آماده می‌کنیم‌.
درخشان فر افزود: پنل امروز را می‌خواهم در حوزه ای متمرکز کنم که یکی از خدمات ویژه ترنج است و در بازار شهرت پیدا کرده و ساختار ویژه‌ای برای آن ترتیب دادیم. خدمات بازارگردانی در قالب بازارگردانی تاک که مخاطبان آن عمدتاً ناشرین بورسی هستند. اعم از ناشرین صندوق سهام، اوراق و ای تی اف.
حمید رضا دیده خانی مدیر عملیات بازار صندوق بازارگردانی تاک  نیز در این نشست گفت: صندوق بازارگردانی تاک دانا در آذرماه ۹۹ با بازارگردانی ۲ صندوق سرو و انار آغاز کرد و موفق شد بازارگردانی شرکت‌های مختلف را بر عهده بگیریم‌. در حال حاضر ۲۵ صندوق را بازارگردانی می کنیم که از این تعداد هشت شرکت فرابورسی و بقیه بورسی هستند.
وی ادامه داد: علاوه بر بازارگردانی شرکت های بورسی و فرابورسی بازارگردانی صندوق های ای تی اف را انجام می دهیم. ۵ صندوق تحت مدیریت مجموعه خودمان و ۳ صندوق تحت مدیریت شرکت های دیگر است. علاوه بر این بازارگردانی بازارگردانی اوراق بدهی را بر عهده گرفتیم و موفق شدیم بازارگردانی شرکت توسعه اعتماد مبین را انجام دهیم.
دیده خانی تاکید کرد:در حوزه بازارگردانی به عنوان اولین شرکت بازارگردانی درخواست بازارگردانی اختیار معاملات را به شرکت بورس دادیم و در ماه آینده بازارگردانی بر روی ابزارهای مشتقه را آغاز می کنیم.
وی ادامه داد:تفاوت خدمات ما با سایر شرکت ها می‌توان با بازارگردانی پیوند تحلیل اشاره کرد که در واقع بازارگردان را به عنوان معامله گر می‌شناسند اما؛ ما خدمات متنوع به شرکت ها ارائه می‌دهیم.امیرعباس صفا در ادامه گفت: بازارگردانی در ایران قدمت زیادی ندارد و از شهریور ۹۹ که ریزش شاخص شروع شد سازمان به شرکت ها الزام کرد و بیشتر آن موقع این‌طور ترجمه می شد که می‌خواهد جلوی صف های فروش را بگیرد.

وی ادامه داد: آن موقع دانش خوبی برای بازارگردانی وجود نداشت. ما هم آن موقع دانشی نداشتیم. به واسطه اینکه صندوق سهامی سرو را داشتیم و آن را برای بازارگردانی به نهاد دیگری سپرده بودیم با فیدبک‌هایی که از مشتریان می گرفتیم به این سمت رفتیم که نیازهای مان را بررسی کنیم و خودمان صندوق بازارگردانی راه اندازی کردیم.

امیرعباس صفا مدیر توسعه صندوق بازارگردانی تاک  نیز در این نشست گفت: با پیشنهاداتی که به ما شد گفتند که ما چرا خودمان بازارگردانی نمی‌کنیم، بنابراین ما این اقدام را شروع کردیم و پروسه چند ماهه را طی کردیم.

وی افزود:اینکه امروز نگاه می‌کنیم صندوق بازارگردانی تاک دانا با اختلاف رتبه اول را چه از نظر تعداد نمادها و چه منابع تحت مدیریت اینها میسر نشد مگر اینکه یک مرحله تحقیق و توسعه را پشت سر گذاشتیم و پیوسته یک تیم تحقیق و توسعه دارد کار راپیش می برد.

مدیر توسعه صندوق بازارگردانی تاک تاکید کرد:تیم بازارگردانی ما ۵ تیم مختلف در صندوق بازارگردانی تاک داریم که در سایر صندوق های بازارگردانی به ۲ صندوق خلاصه می‌شود. بازدیدهای میدانی انجام می‌دهد و همه مسایل مربوطه را می داند. تیم تحلیل مشاوره ارایه می‌دهد و تحلیل را در اختیار تیم پنجم قرار می دهد. تیم پنجم تیم تدوین و توسعه است. در صندوق های بازارگردانی استراتژی خاصی وجود ندارد. اما در تیم ما اینطور نیست.گزارشگر: نسیبه نجفی 

Twitter Google+ Facebook
216 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها