تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 83357 تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1401

/اختصاصی/نسیبه نجفی بندپی/بازدهی سرمایه گذاری در صندوق های درآمد ثابت از سپرده گذاری در بانک ها بیشتر است اما با این وجود اغلب سپرده گذاران نسبت به این موضوع اطلاعات و آگاهی لازم را ندارند.
به گزارش خبرنگار صدای پول،بهادر برهان مدیر سرمایه گذاری صندوق با درآمد ثابت افرا  با بیان این مطلب گفت:باید با همکاری رسانه ها تلاش شود تا جامعه با آگاهی نسبت به مزایای سرمایه گذاری در این صندوق ها در مقایسه با سپرده گذاری سنتی در بانک ها اطلاع یافته و برای این نوع از سرمایه گذاری تشویق شوند.
وی در ادامه تاکید کرد:سرمایه گذاری در صندوق های درآمد ثابت یک جایگزین مدرن برای سپرده گذاری در بانک ها هستند که علاوه بر دارا بودن مزایای سپرده گذاری از جذابیت های بیشتری نیز برخوردار هستند.
برهان افزود:کسی که پول خود را در بانک می گذارد دو عامل برایش اهمیت دارد اول بازدهی و دوم ریسک بسیار پایین این سپرده گذاری ها.نرخ سپرده بانکی مشخص است.بانک ها در سال گذشته ۱۸ درصد به سپرده گذاران خود سود پرداخت کرده اند، برخی بانک ها نیز با تخلفاتی تا ۲۰ درصد سود داده اند.
این مدیر صندوق سرمایه گذاری ادامه داد:با توجه به دوره شکست در بانک ها سپرده گذاران معمولا تا یک سال نمی تواند آنرا سپرده خود را برداشت کنند.
برهان اظهار کرد:اما برآیند عملکرد صندوق ها نشان می دهد که بازدهی سرمایه گذاری صندوق درآمد ثابت در مقابل سپرده گذاری در بانک ها افزایش داشته است.
وی با برشمردن مزایای سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابت گفت:این سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در بازار بدهی است که نسبت به سپرده گذاری گذاری در بانک ها بسیار جذاب تر است.در سپرده بانکی با توجه به قدرت چانه زنی و میزان سرمایه می توان از بانک ها نرخ های بالاتری را درخواست کرد.از این رو صندوق ها می توانند با جمع آوری سرمایه های خرد،سود بالاتری را برای این سرمایه ها از بانک ها دریافت کنند.با توجه به این موضوع سپرده گذاری درآمد ثابت اگر فقط در بانک ها انجام شود باز  دهی هم بیشتر است.در واقع صندوق ها محدودیت در سپرده بانکی را نمی پذیرند و این یک امتیاز برای سرمایه گذاران است.
برهان ادامه داد: صندوق های درآمد ثابت به صورت روز شمار به سرمایه گذاران سود می پردازند.
وی افزود:در مورد اوراق بدهی نیز منافع آن به صندوق های درآمد ثابت بر می گردد.در ابزارهایی که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی تجمیع کرده اند،با توجه تکنیک های سرمایه گذاری که وجود دارد،سود آن حتی نسبت به سود اسمی و سود به کسر اوراق نیز بالاتر است.
مدیر سرمایه گذاری صندوق با درآمد ثابت افرا اظهار کرد:یک بخش کوچک تری از پرتفوی صندوق های با درآمد ثابت نیز در سهام شرکت هایی که نسبت تقسیم سود جذابی دارند،سرمایه گذاری می شود.با این کار حتی اگر سهام این شرکت ها هیچ رشدی نداشته باشد، به دلیل پرداخت سود مناسب برای سرمایه گذاران جذاب هستند.این در حالی است که یک بازه پنج ساله بازدهی سرمایه گذار از بخش قیمت سهام نیز می تواند درآمد بیشتری ایجاد کند.
وی با بر شمردن مزایای سرمایه گذاری در صندوق افرا گفت:در این صندوق چه به افراد حقیقی و چه حقوقی سود روزشمار تعلق می گیرد و دوره شکست اصلا وجود ندارد.از نظر ریسک ناشر نیز صندوق های درآمد ثابت زیر نظر سازمان بورس هستند و کسانی که مدیریت این نهادها را بر عهده دارند ملزم هستند تا دارای یک سابقه خوب باشند.خود نهاد ناظر نیز به عنوان متولی بر عملکرد صندوق ها نظارت دارد.از سوی دیگر در تک تک ابزارها و خریدهایی که انجام می شود ضمانت در اوراق یا از بانک مرکزی و یا از وزارت اقتصاد وجود دارد.

مزایای سرمایه گذاری در شرکت مشاوره سرمایه گذاری ترنج

در ادامه این نشست رضا درخشان فر  مدیر عامل مشاور شرکت سرمایه گذاری ترنج با برشمردن مزایای سرمایه گذاری در این شرکت گفت: ارائه خدمات مشاوره مالی و سرمایه‌‌ گذاری و مدیریت دارایی با هدف حداکثرسازی ارزش برای سهامداران، سرمایه گذاران، مشتریان و سایر ذینفعان از اهداف این صندوق است. شرکت با تثبیت جایگاه خود به عنوان شریک و مشاور معتمد مشتریان، آنان را در دستیابی به اهدافشان یاری می رساند.
وی درباره اهداف فعالیت این شرکت گفت: سرمایه گذاری در بورس بر اساس ضوابط سازمان بورس کشور،عملکرد مالی شفاف و استفاده از سرمایه های پاک در سرمایه گذاری،سرمایه گذاری به منظور کمک به رشد تولید ملی و اولویت سرمایه گذاری در صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و تندگردش از جمله اهداف شرکت سرمایه گذاری ترنج است.

درخشان  فر تاکید کرد:با توجه به اقدامات انجام شده تلاش می کنیم تا این شرکت به اولین و برترین شرکت مشاور سرمایه گذاری با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بازار سرمایه ایران و با تسلط بر محدوده وسیعی از خدمات مشاوره مالی، سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی در سطح استانداردهای بین‌المللی،تبدیل شود.

کزارشگر؛ نسیبه نجفی

 

 

 

Twitter Google+ Facebook
424 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها