- صدای پول - https://sedayepool.ir -

لوح زرین نوآوری برتر ایرانی برای سامانه خودرو متصل ایرانسل

 

سامانه خودرو متصل ایرانسل در هفتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی که با هدف توسعه اقتصاد ملی و حمایت از نوآوری‌های داخلی برگزار شد، لوح زرین و گواهینامه «نوآوری برتر ایرانی» سال ۱۴۰۱ را دریافت کرد.

به گزارش صدای پول به نقل از روابط عمومی ایرانسل، هفتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی صبح روز یکشنبه ۱۴اسفندماه ۱۴۰۱، با معرفی ۲۸ شرکت و ۳۲ محصول برتر در حوزه نوآوری‌های ایرانی، با حضور دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و جمعی از فعالان صنعت و شرکت‌های نوآور، در سالن استاد ربیعی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. در این جشنواره راهکارهای سازمانی ایرانسل موفق شد لوح زرین و گواهینامه نوآوری برتر ایرانی در سال ۱۴۰۱ را با ارائه سرویس خودرو متصل، دریافت کند.

هفتمین دوره جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی که با هدف توسعه اقتصاد ملی و حمایت از نوآوری‌های داخلی، به همت معاونت علی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با شناسایی، انتخاب، ممیزی و احراز برترین نوآوری‌های شرکت‌های ایرانی در چهار بخش «نوآوری در محصول»، «نوآوری در خدمت»، «نوآوری در فرآیند» و «نوآوری در کسب‌وکار»، زمینه معرفی و تقدیر از تلاشگران حوزه صنعت و کسب‌وکار را فراهم کرده و از طریق شناخت نقاط قوت و قابل بهبود، به نهادینه کردن و بلوغ فرآیندهای نوآوری در شرکت های ایرانی کمک می‌کند. جایگاه و اثرگذاری ویژه نوآوری‌های منتخب، تمرکز بر نوآوری‌های مشتری‌محور و تمرکز بر محتوای بومی نوآوری‌ها، از جمله رویکرد‌های اساسی این جشنواره است.

راهکارهای سازمانی ایرانسل، پیشرو در تحول دیجیتال، در راستای حمایت از خلاقیت و نوآوری در خلق ارزش‌های پایدار برای ذینفعان، مشتریان و شرکای تجاری، با ارائه «سرویس خودرو متصل (Connected Car)» در قالب یک نسخه توسعه یافته از راهکار مدیریت هوشمند ناوگان (FMS)، در این جشنواره شرکت کرد و توانست به عنوان یکی از کاندیدای اصلی در میان شرکت‌های منتخب این جشنواره، در بخش فناوری‌‌اطلاعات و ارتباطات، لوح زرین و گواهینامه نوآوری برتر ایرانی سال ۱۴۰۱ را دریافت کند.

فناوری‌ خودروهای متصل، پدیده‌ای نوظهور است که نه تنها صنعت خودرو بلکه اکوسیستم‌های مختلف و مدل‌های کسب‌وکار را با تغییراتی بنیادین رو‌به‌رو کرده‌ است و آگاهی کامل از این روندهای جدید، اولین گام برای حرکت کردن در مسیر تحول دیجیتال است.

خودروی متصل در واقع نوعی وسیله نقلیه است که به فناوری اینترنت اشیا، مجهز شده است. به این معنا که اجزای مختلف آن به حسگرهای هوشمند مجهزند و از طریق آن‌ها، داده‌ها را با خودروهای دیگر یا با سامانه‌های مدیریتی، تبادل می‌کنند. خودروهای متصل می‌توانند در صنایع مختلف، از صنعت خودروسازی و صنایع مربوط به آن (مثل بیمه و خدمات پس از فروش) گرفته تا صنعت تبلیغات، نقشی اساسی ایفا کنند.

ایرانسل، نخستین ارائه‌دهنده ۵G و رکورددار سرعت و تعداد سایت‌ نسل پنج در ایران، با توجه به چندین سال سابقه در زمینه مدیریت هوشمند ناوگان و تجربه‌های منحصربه‌فرد همکاری با شرکت‌های بزرگی همچون شرکت فولاد مبارکه اصفهان که از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل، در حوزه لجستیک هوشمند و در زمینه پایش حمل سرباره، پایش ترابری سنگین و… بهره ‌می‌برد، از سرویس خودروهای متصل نیز در مهرماه امسال، رونمایی و نتایج فعالیت‌های خود را در این جشنواره ارائه کرده است.