تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 3826 تاریخ انتشار : 28 آذر 1396
صدای پول: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بازنشستگان مرتبا اظهار می کنند که وضعیت شان مناسب نیست، گفت: پولی که به بازنشستگان پرداخت می کنند کفایت نمی‌کند البته حق دارند و بودجه آن ها باید از صندوق های بازنشستگی پرداخت شود.

به گزارش صدای پول به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر علی لاریجانی در ششمین همایش ملی نقش پژوهش در فرآیند قانونگذاری افزود:  متاسفانه صندوق های بازنشستگی آمادگی و استعداد این پرداخت را ندارند لذا در بودجه باید برای آن ها منابع در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: اگر به بودجه سال ٩٧ نگریسته شود مبالغ بسیار بالایی برای بازنشستگان و صندوق های بازنشستگی در نظر گرفته شده است زیرا صندوق های بازنشستگی ظرفیت آن را ندارند و باید در بودجه منابع آن ها تامین شود.
دکتر لاریجانی یادآور شد: همانگونه که به شاغلان منابع تخصیص می یابد، باید به بازنشستگان نیز اختصاص یابد که این روند رو به صعود است.
وی با بیان اینکه مرکز پژوهش ها جزواتی در تحلیل مشکلات کشور ارائه می دهد، افزود: بنده غالبا این جزوات را مطالعه می کنم که جزوات مفید و عالمانه ای بوده که نمایندگان از آن استفاده می کنند که گاهی پیشنهاداتی در این جزوات مطرح می شود.
دکتر لاریجانی یادآور شد: فرض می شود که در مرکز پژوهش ها موضوع تامین اجتماعی بررسی می شود و اظهار می شود که اینگونه تصمیمات در دولت و مجلس در این حوزه اتخاذ نشود یا این منابع در این حوزه تامین شود که بیان این موضوع به این صورت کلی است و باید اظهار شود که چگونه این کار انجام شود یعنی اینکه چگونه مجلس و دولت اینگونه تصمیمات را اتخاذ نکنند یا اینکه این اقدامات عملیاتی شود برای اینکه مشکل طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت رفع شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع مهم دیگری را که باید به آن توجه شود وضعیت اقتصادی درونی کشور دانست و گفت: کشور با چالش های متعدد اقتصادی روبه رو است که برخی از آن ها مزمن بوده و مربوط به چند دوره است و نکته مهم این بوده که این چالش ها به گونه ای به یکدیگر تنیده شده که حل تک موردی آن ها حلال مشکلات کشور نیست و باید در یک حوزه پهن تری آن ها را مورد توجه قرار داد.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده کشور مسئله بودجه کشور است، اظهار داشت: تمام منابعی که از نفت، مالیات و سایر موارد تهیه می شود در نهایت حدود ٣٠٠ هزار میلیارد تومان می شود که بودجه جاری کشور نیز در همین حدود است.
دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه فروش اوراق یعنی افزایش بدهی برای سال های بعد تصریح کرد: این وضعیت گره بزرگی برای کشور بوده و مشخص است که مشکل در چه بخشی قرار دارد و این مشکل آن بوده که بدنه اجرایی کشور بسیار وسیع است لذا توانمندی کشور برای تامین این بودجه جاری امکان پذیر نیست و تمامی دستگاه ها چنین مشکلی دارند و مربوط به یک دستگاه نیست.
وی افزود: آموزش و پرورش باید هزینه یک میلیون معلم و سایر کارمندهای خود را پرداخت کند؛ از سوی دیگر طرح سلامت وجود دارد که باید بودجه سنگینی به این منظور اختصاص یابد و همچنین از سوی دیگر وزارت علوم و نیروهای مسلح و غیره وجود دارند که بودجه خاص خود را نیاز دارند، البته کنار این هزینه ها مسائل دیگری وجود دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مرکز پژوهش ها باید ساز وکاری برای روش ها طراحی کند که ممکن است نیاز باشد برخی از روش ها در قالب سیاست های کلی ارائه شود یعنی رهبری ابلاغ کند تا همه اطاعت کنند لذا اگر آسیبی در قوای مختلف دیده می شود که از یک مرجع بالاتری این مسیرها باید دقیق تر شود ممکن است به آن مرجع پیشنهاد داده شود.
دکتر لاریجانی با بیان اینکه روش هایی برای تامین منابع وجود دارد که باید دقیقا مشخص شود که منظور کدام منابع است، ادامه داد: گاهی دیده می شود که کارهای خوبی در مرکز پژوهش ها انجام می شود اما در تحقق آن التفات کامل انجام نمی شود که این موضوع مهم به عنوان یک تحقیق می ماند.

Twitter Google+ Facebook
19,533 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها