تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 32470 تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1398

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه ذیحسابان دستگاههای اجرایی در محل این وزارتخانه ، با اشاره به حمایت قاطع وزارت اقتصاد از آنان در انجام وظایف و ماموریت های محوله ، بر حذف هزینه های غیر ضرور این دستگاه ها تاکید کرد.

به گزارش صدای پول  به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در این جلسه که ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استانها نیز بطور مستقیم از طریق ویدئو کنفرانس در آن مشارکت داشتند، با بیان اینکه بودجه، پول «دولت» نبوده ، بلکه «بیت المال» و متعلق به مردم است، تاکید کرد: سال ۱۳۹۸، سال قاطعیت در قطع هزینه های غیرالزامی است.
وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه، بودجه، باید ریال به ریال و به دقت خرج شود، خطاب به ذیحسابان دستگاههای اجرایی گفت: باید تمام تجربیات ۴۰ سال گذشته را برای مدیریت بودجه سال ۹۸ بکار بگیرید.
وی با اشاره به اینکه تعداد کل ذیحسابان دستگاههای اجرایی کشور، به ۳ هزار نفر بالغ می شوند، تصریح کرد: این باید به معنای استقرار ۳ هزار مامور صرفه جویی و حفاظت از اموال مردم در دستگاههای اجرایی باشد.
دژپسند افزود: ذی حساب به معنای نماد تخصیص بهینه اقتصادی، مدیریت بهینه دارایی و انضباط مالی-اداری است.
وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه نقش ذیحسابان بعنوان حافظ و امین مردم در مدیریت بیت المال است ، تاکید کرد: ذیحسابان مدیران جهادی در مدیریت هزینه هستند.
وی با بیان این مطلب افزود: این امر بخصوص در شرایطی که دشمن با تمام قوا و رفتارهای غیر خردمندانه و کاملا نامتعارف در مقام انسداد منابعی است که می شود دولت را به واسطه آن مدیریت کرد، اهمیت دو چندانی می یابد.
وزیر اقتصاد اظهار داشت: همان طور که با کاهش درآمد خانوار، هزینه های آن لزوماً کاهش نمی یابد، هزینه های دولت هم که در زمان وفور درآمدهای نفتی، افزایش پیدا کرده بود، با کاهش این درآمدها، کاهش نمی یابد.
وی افزود: اینجا نقش ذیحسابان در کاهش هزینه ها بسیار حیاتی است، گر چه باید متذکر شوم، این عمل نه با سرکوب هزینه ها، بلکه با مدیریت هوشمندانه آن قابل انجام است.
دژپسند با بیان اینکه در اقتصادی که بودجه آن مبتنی بر نفت و نه مالیات است، ذیحساب، دو نقش «رعایت وظایف قانونی» و «امانتداری مردم» را به دوش می کشد، اظهار داشت: حقیتی که نباید به آن بی توجه بود این است که در اقتصاد مبتنی بر نفت، آثار هزینه های اضافی دولت، به طور مستقیم به مردم نشان داده نمی شود و در حقیقت نوعی مالیات پنهان به مردم تحمیل می شود.
وی افزود: در چنین شرایطی، ذیحساب، نمایندگی مردم را در دولت بر عهده دارد.
وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم ذیحسابان در شناسایی و احصاء اموال و دارایی های دولت، تصریح کرد: شما به سادگی می توانید بر اساس هزینه های مطالبه شده برای نگهداری و تامین آب و برق، تاسیسات، تعمیرات و … میزان اموال دستگاه محل ماموریت خود را احصاء کنید.

Twitter Google+ Facebook
12,898 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها