تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 90991 تاریخ انتشار : 6 آذر 1401

در راستای اجرای ماده (۱۰) “قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند راه اندازی و بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی از محل منابع پس انداز و جاری قرض الحسنه شبکه بانکی اقدام می‌کنند.

به گزارش  صدای پول از  دیوان اقتصاد، در همین رابطه، بانک تجارت با هدف اجرای قانون حمایت از فرزندآوری تعداد ۲۸۹ فقره تسهیلات در بازه زمانی مهرماه به افراد مشمول این طرح پرداخت کرده و ۵۴۶۹ متقاضی نیز در نوبت دریافت این تسهیلات قرار دارند. همچنین در مدت زمان مذکور، مجموع تسهیلات قرض الحسنه در بخش تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به ۵۷۰۱۳ فقره رسیده است.

لازم به ذکر است که تسهیلات فرزند بدون الزام به سپرده گذاری و با شش ماه دوره تنفس برای شروع اقساط پرداخت می‌شود.

تمام متقاضیان وام فرزند که واجد شرایط هستند، با ثبت نام درسامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند و تکمیل فرمهای مربوطه، کد رهگیری ده رقمی دریافت کرده و جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و همچنین مشخصات شعبه تعیین شده از سوی بانک عامل و پیگیری روند دریافت تسهیلات مذکور، با کد ملی و کد رهگیری خود به قسمت “مشاهده وضعیت” در سامانه فرزند مراجعه کنند.

والدین فرزندان متولد تاریخ اول فروردین ۱۴۰۰ به بعد و حداکثر تا ۲ سال پس از تاریخ تولد فرزند میتوانند نسبت به ثبت نام در سامانه وام فرزندآوری اقدام کنند.

این گزارش میافزاید، مبلغ این تسهیلات به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد ۱۰۰ میلیون تومان است.

گفتنی است، دوره بازپرداخت هر یک از این تسهیلات نیز به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماهه است و با توجه به تنفس ۶ ماهه تسهیلات قرضالحسنه فرزندآوری، سررسید اولین قسط ۶ ماه بعد از تاریخ قرارداد است.

Twitter Google+ Facebook
104 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها