تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 95430 تاریخ انتشار : 8 اسفند 1401

 

اولین صکوک “مرابحه” بدون ضامن و صرفاً با تکیه بر رتبه اعتباری برای تامین مالی شرکت فولاد خوزستان به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال عرضه خواهد شد.

به گزارش  صدای پول به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه شرکت تامین سرمایه تمدن ، به نقل از شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت فولاد خوزستان (سهامی عام) به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار تهران از روز دوشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۸ به مدت سه روز کاری در نمادهای صخوز۴۲، صخوز۰۴۲، صخوز۰۰۴۲، صخوز۴۱۲ و صخوز۰۴۱۲ عرضه عمومی خواهد شد.

شرکت واسط مالی دی یکم (با مسئولیت محدود) به عنوان ناشر، صکوک مرابحه شرکت فولاد خوزستان را به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال جهت خرید مواد اولیه مصرفی از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌نماید.

این اوراق ۳ ساله و با نرخ ۱۸ درصد می‌باشد که اقساط آن هر سه ماه یک‌بار از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می‌گردد.

اوراق مذکور در نوع خود اولین صکوک مرابحه فاقد ضامن و صرفاً با تکیه بر رتبه‌بندی اعتباری است که در بازار سرمایه منتشر می‌شود. رتبه اعتباری بلندمدت و کوتاه مدت شرکت فولاد خوزستان به ترتیب A+ و A۱ می‌باشد که توسط موسسه رتبه‌بندی اعتباری پایا تعیین شده است. همچنین، رتبه اعتباری تخصیص داده شده به اوراق مرابحه در دست انتشار بانی، از سوی این موسسه رتبه‌بندی اعتباری A+ می‌باشد. عامل فروش این اوراق شرکت کارگزاری ستاره جنوب بوده و تعهد پذیره‌نویسی آن بر عهده کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های تامین سرمایه تمدن ، تامین سرمایه نوین، تامین سرمایه لوتوس پارسیان، تامین سرمایه امید و گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما می‌باشد.

همچنین، بازارگردانان اوراق عبارتند از شرکت‌های تامین سرمایه تمدن ، تامین سرمایه نوین ، تامین سرمایه لوتوس پارسیان، تامین سرمایه امید و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردان اکسیر سودا.

شایان ذکر است در انتشار اوراق با تکیه بر رتبه اعتباری و بدون ضامن، نماد معاملاتی اوراق نشان‌دار بوده و بیانیه ریسک در زمان خرید می‌بایست توسط خریداران تکمیل گردد. همچنین بانی ملزم به پایش رتبه اعتباری به صورت مستمر تا سررسید اوراق و تایید وثایق بر اساس قرارداد در صورت تنزیل رتبه اعتباری به زیر BBB می‌باشد.

Twitter Google+ Facebook
83 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها