تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 83468 تاریخ انتشار : 28 اردیبهشت 1401

 

 

 

صندوق «پیشتاز» کارگزاری مفید در سال ۱۴۰۰ بالاترین بازدهی را در میان صندوق های سهامی بازار‌ سرمایه ایران داشته است.

مجموع سیاست‌های پولی و مالی و شرایط اقتصادی کشور موجب شد تا جریان نقدینگی طی یک سال اخیر، با سرعتی فراتر از گذشته به سمت بازار سرمایه حرکت کند. این نقدینگی‌ بورس را با هدف کسب سود کوتاه‌مدت و میان‌مدت، به عنوان پربازده‌ترین بازار کشور مورد شناسایی قرار داد.صندوق سهامی پیشتاز کارگزاری مفید در سال ۱۴۰۰ بازدهی ۲۵٫۴ درصدی را به ثبت رسانده و در میان تمامی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی فعال در بازار سرمایه کشور رتبه نخست را داشته است. این در حالی است که بازده بورس در همین مدت ۴٫۵ درصد بوده است.

 

 

بازدهی سالانه صندوق پیشتاز کارگزاری مفید در یک سال منتهی به ۵ اردیبهشت امسال ۵۰٫۰۱ درصد بوده است که بالاترین بازدهی در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی بازارسرمایه است.

این صندوق در شرایطی در بازار سرمایه ایران پیشتاز است که از نظر حجم دارایی با سرمایه ۴۰ هزار میلیارد ریالی بزرگترین صندوق سهامی فعال در بازار محسوب می شود.

صندوق پیشتاز از صندوق‌های سهامی تحت مدیریت سبدگردان مفید است که از سال ۱۳۸۷ آغاز به کار کرده و تاکنون ۳۶ هزار درصد بازدهی داشته؛ به عبارتی به ازای سرمایه گذاری هر یک میلیون تومان در سال ۱۳۸۷در حال حاضر ۳۶۰ میلیون تومان بازدهی کسب شده است.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از سازوکار‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس است. افراد به جای خرید و فروش مستقیم سهام و اوراق در بورس، با سرمایه خود واحد‌های این صندوق‌ها را خریداری ‌می‌کنند و مدیران صندوق‌ها با سرمایه جمع آوری شده در بورس فعالیت می‌کنند و براساس عملکرد بازدهی کسب می‌کنند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری براساس نوع سرمایه‌گذاری و نحوه‌ سرمایه‌گذاری قابل تفکیک است؛ از نظر نوع سرمایه‌گذاری و نحوه تملک دارایی صندوق‌ها به انوع سهامی، درآمد ثابت، مختلط و طلا تقسیم می‌شوند؛ هر کدام از این صندوق ها از نظر نحوه سرمایه گذاری نیز مبتنی بر صدور و ابطال و یا قابل معامله ETF هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و شروع سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه‌گذاری مفید می‌توانید از خدمات رایگان مشاوران کارگزاری مفید بهره مند شوید.

Twitter Google+ Facebook
397 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها