تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 92189 تاریخ انتشار : 28 آذر 1401

 

سازمان منطقه آزاد کیش به بومیان متقاضی ایجاد “خانه مسافر” که در بافت تاریخی کیش سکونت دارند؛ مجوز می دهد.

به گزارش صدای پول از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مرتضی رمضانی گالشی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار با شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن از آمادگی این معاونت جهت ارایه مجوز به بومیان متقاضی ایجاد “خانه مسافر” خبر داد و افزود: بومیانی که در حریم بافت تاریخی کیش سکونت داشته و متقاضی اسکان مسافران در قالب “خانه مسافر” در این منطقه هستند؛ می توانند برای دریافت مجوز اقدام کنند.

رمضانی گالشی با اشاره به درجه بندی” خانه مسافرها” بر اساس ضوابط و شیوه نامه ها گفت: دریافت مجوز اسکان برای ایجاد “خانه مسافر” ضمن­ جلوگیری از هرگونه ناهنجاری اخلاقی و اجتماعی، باعث استاندارد سازی، امنیت خاطر گردشگران و کمک به اقتصاد خانواده ها می شود.

وی با اشاره به اهتمام جدی سازمان منطقه آزاد کیش برای ارتقاء سطح ارائه خدمات به بومیان فعال در عرصه صنایع دستی گفت: برای حمایت از بومیان فعال در حوزه صنایع دستی و توانمند سازی آنان و کمک به گسترش صادرات این صنایع در کیش، فهرستی از آنان در حال تهیه است تا برای دریافت وام با نرخ کارمزد بین صفر تا ۴ درصد به معاونت صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی معرفی شوند.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که به منظور حمایت از صنایع دستی محلی و بومی مصوبه ای در شورای معاونین سازمان در حال تصویب است که از این پس صنایع دستی نفیس بومیان کیش به عنوان سوغات به میهمانان و برگزیدگان رویدادها اهدا شود؛ اظهار داشت: با دستور مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش غرفه های خاص برای بومیان در ترمینال جدید کیش در نظر گرفته خواهد شد تا صنایع دستی که اصالت و قابلیت صادرات داشته و دارای استاندارد هستند؛ برای فروش در معرض نمایش گردشگران قرار بگیرد.

مرتضی رمضانی گالشی از برگزاری کلاس های رایگان آموزشی برای بومیان علاقه مند به فعالیت در حوزه صنایع دستی و تشکیل کلاس های پیشرفته برای فعالان این رشته خبر داد و افزود: درصدد هستیم کیفیت و اقلام بسته بندی صنایع دستی بومیان کیش را ارتقا داده و به گردشگران عرضه کنیم تا به عنوان سوغات و بخشی از خاطره سفر به کیش با خود به یادگار داشته باشند.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد کیش بر اساس ضوابط و مقررات به مرمت و بهسازی بافت تاریخی کیش کمک و فرایند محقق شدن آن را تسهیل می کند.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن کیش نیز در این دیدار با بیان این که گردشگری محور اصلی فعالیت‌های جزیره کیش است و در این میان بومیان نیز می توانند با بهره گیری از آداب و سنن خود سهم بسزایی در ارایه خدمات به گردشگران ایفا کنند؛ تاکید کرد: رونق منطقه سفین و معرفی آداب و رسوم بومیان منطقه، نقش مهمی در توسعه این صنعت ایفا می‌کند.

وی اظهار داشت: کیش علاوه برامکانات مناسب برای پذیرش گردشگر از آب و هوای مطلوب و آرامش بی نظیر برخوردار است و باید از این ویژگی‌ها برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی کیش بهره برد و در این میان بافت­­سنتی­منطقه سفین، خانه بومیان کیش، روستای باغو، باغ‌ها و زیبایی‌های تاریخی این منطقه از جاذبه‌های گردشگری کیش است که باید برای حفظ و معرفی گسترده آن به گردشگران تلاش کرد.

شیخ یعقوب شمس افزود: گردشگران برای آشنایی با فرهنگ مناطق مختلف، مقاصد گردشگری را انتخاب می‌کنند و جزیره کیش نیز به دلیل فرهنگ غنی و پیشنیه تاریخی ارزشمند خود، مقصد مطلوبی برای گردشگران است.

وی با قدردانی از اقدامات سازمان جهت مساعدت به بومیان فعال در حوزه صنایع دستی و گردشگری گفت: آثارخیر و برکت این کار سال های سال به یادگار خواهد ماند و دعای خیر مردم همیشه همراه و پشتوانه خدمتگزاران خواهد بود.

همچنین در این دیدار بدریه بحرینی رییس شورای شهر با اشاره به فرهنگ و تمدن والای ساکنان کیش پیشنهاد برگزاری کارگاه های آموزش آشپزی و آموزش نگهداری خوراکی های محلی برای طولانی مدت، حمایت از صنایع دستی فراموش­ شده، ترویج و عرضه غذاهای محلی کیش در رستوران ها و مراکز پذیرایی، احیا موسیقی سنتی بومیان، عرضه پوشش بومیان در مراکز خرید کیش و عدم دریافت اجاره بها از بومیان فعال در حوزه صنایع دستی مطرح کرد.

Twitter Google+ Facebook
75 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها