تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 96168 تاریخ انتشار : 27 اسفند 1401

نسیبه نجفی بندپی_مجمع عمومی عادی شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران در روز جاری برگزار شد.

به گزارش صدای پول، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه گذاری صنایع شمیایی ایران در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۷  راس ساعت ۸:۰۰ صبح با حضور سهامداران در محل شهر تهران به آدرس خیابان سباری (آجودانیه)، بالاتر از چهاردهم شرقی، خیابان ابرار _ مجموعه فرهنگی و آموزشی بانک صنعت و معدن برگزار شد.

گفتنی است، دستور جلسه مجمع استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی.

تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۹/۳۰، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره و تعیین پاداش هیئت مدیره عنوان شد.

بر اساس این گزارش، فروش شرکت از ۵هزار و ۲۵۱ به ۷ هزار و ۳۴۵میلیارد تومان رسید.

همچنین، فروش صادراتی محصول LAB، ۱۸۰۰میلیارد تومان بوده و فروش داخلی نیز ۲۹۰۰میلیارد تومان اعلام شد.

لازم به ذکر است، قیمت نفت سفید از دی ماه سال گذشته تا تیرماه سال جاری رشد قابل توجهی داشت که ناشی از جنگ اوکراین و روسیه بود. این درحالی است که ۸۵ درصد ماده اولیه شرکت نفت سفید بود و LAB تنها با ۱۵درصد رشد قیمت را به دنبال داشت.

بومی سازی برخی از تجهیزات در دستور کار قرار گرفت که در شرکت انجام شد.

بهره برداری از فاز اول نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی و توسعه آن به سه مگاوات تا خردادماه سال ۱۴۰۲ از دیگر فعالیت های مهم است. 

اجرای طرح کاهش تولید برش سبک به دلیل اختلاف قیمت قابل توجه این برش و نفت سفید با صرفه ۷میلیون دلاری در سال و انجام تعمیرات اساسی ریفرمر قدیم واحد ۲۶۰۰ با صرفه جویی ۳۰۰هزار دلاری در سال از اهم فعالیت های انجام شده سال مالی است.

همچنین، ایجاد دفتر نمایندگی فروش در یکی از کشورها برای ارتباط مستقیم با مشتریان، افزودن بخش های تحویل CPT و CFT در فروش های صادراتی، رصد تحولات بازار و رقبا به منظور تداوم حضور رقابتی در بازارها و ارائه محصولات جدید بر اساس ظرفیت های موجود از مهمترین فعالیت های شرکت در بخش بازرگانی است.

وصول طلب ۱۶۶ میلیون درهم از شرکت هیزل که در دادگاه رای به نفع شرکت صادر و دستور توقیف اموال انجام شد.

امکان استفاده از پساب تصفیه شده شرکت به عنوان آب بدون یون صنعتی از سال ۹۵ آغاز شد.

کاهش هزینه های سازمان در اجرای پروژه های پژوهشی و نوآوری از طریق استفاده از امکان هزینه کرد از محل مالیات شرکت و نیز توسعه دانش فنی محصولات با سطح فناوری واردات بر ارزش افزوده بیشتر از جمله اقدامات شرکت در حوزه اخذ پروانه و توسعه است.

از طرح های انجام شده می توان به تجاری سازی و تولید روغن ترانس اشاره کرد که ایجاد ارزش افزوده مناسب برای محصولات تولیدی و امکان افزایش تولید ماهانه ۵۰۰ تن متناسب با ارتقای کیفیت را دارد. 

همچنین، ۱۲۰۰ تن روغن ترانس به شرکت ایران ترانسفو در سال ۱۴۰۱ به فروش رسیده و برنامه فروش داخلی و صادراتی ۵۰۰۰ تن در سال آینده در دستور کار شرکت است.

واحد فرآورش خوراک، محصول، تولید سولفونات های تجاری، تولید روغن های سنتزی و تولید افزودنی های صنعت روانکار از جمله طرح های عملیاتی حوزه نوآوری و توسعه محصول شرکت است.

خط تولید ۱۰ هزار تنی در طرح توسعه مبتنی بر دانش فنی کاتالیست جامد که دانش فنی و خریداری شده از شرکت UOP است.

تکمیل طرح توسعه و نوسازی تولید LAB به روش کاتالیست مایع و استفاده بهینه از منابع مالی، سرمایه گذاری های بورسی و تامین پایدار نفت سفید از سایر منابع، استانداردسازی و فروش محصولات برگشتی و سرمایه گذاری و مشارکت در کارخانه ها، طرح های نیمه تمام دارای توجیهات اقتصادی، تکمیل مطالعات فنی و استقادی تولید الکل چرب و تجربی با طرح های دتال و آغاز به کار مجدد طرح توسعه تولید LAB روش دتال از جمله طرح ها و برنامه های سال مالی آینده “شیران” خواهد بود.

افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در سال مالی جدید در دستور کار است.

از مهمترین اقدامات انجام شده شرکت می توان به موضوعات زیر اشاره کرد:

اخذ مجوز مرز مجازی اختصاصی اسکله بوشهر.

سرمایه گذاری در جزیره نگین و ایجاد نخازن و تاسیسات سقف ثابت و شناور، توسعه فعالیت های عملیاتی خدمات بندری و ساخت سه مخزن ذخیره سازی جدید دومنظوره برای مواد سبک و سنگین به میزان گنجایش ۷۵۰۰متر مکعب، تاسیس و یا خرید شرکت حمل و نقل زمینی، توسعه فعالیت های حمل و نقل دریایی، توسعه فعالیت های بازرگانی در حوزه صادرات و واردات مواد شیمیایی از طرح ها و برنامه های شرکت بازرگانی به عنوان شرکت زیرمجموعه “شیران” است.

در ادامه مجمع سالانه “شیران” در پاسخ به سهامداران:

در نانوکربنات کلسیم سرمایه گذاری صورت نگرفته است.

صنایع شیمیایی شیران در اساسنامه، شیمی معدنی یک و دو، آرایش و بهداشت فعالیت دارد.

حوزه نانوکربنات کلسیم ارزیابی شده اما سرمایه گذاری نجام نشده است. 

سهم باید به صورت معقول رشد و حمایت شود. رشد شارپی، غیرشارپی و افت شاربی را قبول نداریم. قیمت سهم از ۸۰۰ تومان به ۱۲۴۰ تومان رسیده و در میانگین یک ساله رشد قیمت ۵۱ درصدی را به همراه داشت.

سود موهوم نداشتیم زیرا تقسیم سود خوبی روی سهم “شیران” خواهیم داشت.

یکی از اصول اولیه مجموعه های بانک استفاده از پتانسیل های بانک است. 

فروش ریالی و تناژ شرکت افزایشی بود و با ۱۴۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است. در مدت زمانی که قیمت دلار و نفت همراه با افزایش بود، فیمت فروش شرکت نیز افزایش یافت که عامدانه در برخی قسمت ها قیمت تولید را کاهش دادیم.

لازم به ذکر است. در پایان مجمع به ازای هر سهم “شیران” ۱۳۵ تومان سود نقدی بین سهامداران توزیع شد.

Twitter Google+ Facebook
414 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها