تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 60914 تاریخ انتشار : 22 دی 1399

اختصاصی/
“پترول”این سهم خوشنام بازار سرمایه امروز شاهد رویداد مهمی بود که می تواند برای این سهم بنیادی و چشم انداز سودآوری آن،حائز اهمیت فراوانی باشد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای پول،روز جاری اقبال عباسی استاندار استان چهارمحال و بختیاری، حسین بامیری نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، رسول اشرف‌زاده مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، سجاد رستمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری و محسن محمودی مدیرعامل شرکت کودشیمیایی اوره لردگان در نشستی حاضر شدند که در آن قرارداد احداث پارک اوره رزینی به امضاء رسید.
بر اساس این توافقنامه پارک اوره رزینی در لردگان و با سرمایه بخش خصوصی تاسیس می شود که شرکت پترول نیز در تاسیس آن نقش خواهد داشت.در این پارک ۱۹ محصول پایین دستی شامل انواع کودهای شیمیایی، انواع پلاستیک‌ها، سیستم‌های آلاینده خودروها و … تولید خواهد شد.
پارک اوره رزینی شامل ۶ زون و ۴۵ واحد خواهد بود که با ظرفیت ۱۱۵ هزارتن محصول فعال می شود.این پارک با سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی احداث می‌شود.
بر اساس این توافقنامه پارک اوره رزینی با ظرفیت ۱۱۵ هزار تن و با سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد‌ ریالی بخش‌خصوصی تاسیس می شود.پروژه ای که با بهره برداری از آن بیش از هشت هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود.
اقبال عباسی استاندار استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی این پروژه گفت:اجرای چنین پروژه هایی نقش بسزایی در کاهش بیکاری در منطقه و فعال کردن ظرفیت صنعتی سازی آن دارد.
وی افزود: در نشست امروز هیات امنای این شرکت تشکیل شد تا هر چه زودتر فرآیند کار بخش خصوصی برای ساخت پارک اوره رزینی آغاز شود.
رسول اشرف زاده مدیر عامل شرکت پترول نیز در مراسم امضای این توافقنامه با برشمردن مزایای طرح گفت: احداث پارک اوره رزینی با هدف تکمیل زنجیره ارزش اوره تولیدی تعریف شده است که با توجه به نوع محصولات تولیدی، حجم سرمایه‌گذاری و ظرفیت آنها با همکاری بخش خصوصی اجرا می شود.
رسول اشرف زاده گفت: یکی از سیاست‌های اصلی هلدینگ خلیج‌فارس و پترول توسعه صنایع تکمیلی و احداث پارک‌های صنعتی پایین دستی است که با هدف تکمیل زنجیره ارزش ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از واردات برخی محصولات، خروج ارز از کشور، رونق تولید و شکوفایی اقتصاد منطقه و استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی اجرا می‌شود.
وی افزود:در همین راستا یک طرح توسعه‌ای کریستال ملامین به ظرفیت ۴۰ هزار تن و یک پارک صنعتی اوره رزینی با ظرفیت ۱۱۵ هزارتن در حال اجرا است.
اشرف زاده تاکید کرد: طرح کریستال ملامین لردگان که با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری توسط پترول اجرا می‌شود، تاکنون ۲۷ درصد پیشرفت داشته است اما پارک اوره رزینی با همکاری بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

Twitter Google+ Facebook
191 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها