تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 96227 تاریخ انتشار : 28 اسفند 1401

مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت سرمایه این بانک از ۲۸ هزار میلیارد ریال به بیش از ۶۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش  صدای پول ، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون اظهار داشت: سرمایه بانک با پیگیری های مستمر اخیر با سه مرحله افزایش به مبلغ ۶۲۴۳۸ میلیارد ریال به ثبت رسید.

وی افزود: در راستای اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی از محل بند (د) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مقرر بود ۳۶۰ هزار میلیارد ریال جهت افزایش سرمایه بانک های دولتی اختصاص یابد که با حمایت دولت سهم بانک توسعه تعاون ۳۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شد.

پس از طی مراحل اداری از محل سهام دولت در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند به میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال جهت افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون تخصیص یافت که خوشبختانه در مقطع کنونی این مهم به صورت کامل محقق شده است و اعضای مجمع عمومی بانک توسعه تعاون از جمله وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رییس مجمع و همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز این افزایش سرمایه را مورد تایید و تصویب قرار دادند و در در واقع سرمایه رسمی بانک ۶۲۴۳۸ میلیارد ریال است.

شیخ حسینی تصریح کرد: همچنین اخیرا هم زمان با افزایش ۳۰ هزار میلیارد ریالی سرمایه بانک، از محل منابع بند (د) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور نیز به میزان ۹۹۸ میلیارد ریال و همچنین از محل منابع جزء (۷-۲) بند (ز) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به میزان سه هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه این بانک به ثبت رسید.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد: موضوع افزایش سرمایه بانک طی یک دهه گذشته همواره در اسناد بودجه ای و برنامه ای دولت وجود داشته و مورد تاکید بوده است که هیچگاه به صورت جدی و به صورت کیفی محقق نگردیده بود. در مقطع کنونی مدیران ارشد بانک و بخش تعاون به جد به دنیال افزایش سرمایه بوده و به عنوان مطالبه جدی در مجامع و دستگاهای اجرایی و حاکمیتی مختلف مطرح و پیگیری نمودند و با اهتمام ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر اعضای مجمع برای اولین بار پس از یک دهه سرمایه بانک با جهش قابل ملاحظه مواجه گردید.

این مقام بانکی خاطر نشان کرد: رویکرد این بانک کمک به توسعه و اعتلای بخش تعاون در اقتصاد کشور و حمایت موثر از تعاونی ها و بنگاه های کوچک و متوسط است و این میران افزایش سرمایه نیز توان بانک را برای ایجاد تحول در بخش تعاون و تداوم نقش توسعه ای بانک تقویت می‌بخشد.

Twitter Google+ Facebook
306 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها