- صدای پول - https://sedayepool.ir -

سایه مافیای غلات بر سر بندر شهید رجایی

 

مطابق گزارشات رسیده گفته می شود در آگهی عمومی مزایده و سرمایه گذاری بلندمدت ۲۷ ساله پایانه غلات بندر شهید رجایی که اخیرا برگزار شد؛ حضور تاجران غلات مشاهده شده است.
بر اساس این گزارش سازمان بنادر و دریانوردی در شهریور ماه سالجاری آگهی عمومی مزایده و سرمایه گذاری بلندمدت ۲۷ ساله پایانه غلات بندر شهید رجایی را برگزار کرد.
فرآیند ارزیابی کیفی و بازگشایی پاکات قیمت انجام و در نهایت  یک شرکت بزرگ متعلق به یکی از بزرگترین تاجران و صاحبان کالای غلات کشور برنده شد .
موضوع حائزاهمیت در این خصوص که قابل رسیدگی فوری نیز می باشد؛ مربوط به  به یک شرکت بزرگ متعلق به آقای م .د در این مزایده است.
گفته می شود وی جزء تجار و بزرگترین واردکننده غلات کشور است و در یک بندر عمومی مثل شهید رجایی که اصلی‌ترین بندر کشور محسوب می شود و باید به همه صاحبان کالا خدمات‌دهی تخلیه و بارگیری بدهد؛ نباید صاحب پایانه شود؛ چراکه دارای قدرت انحصار می شود. از این گذشته  این شرکت  بزرگ هم اکنون در بندر امام خمینی (ره) دارای قرارداد سرمایه گذاری و ساخت پایانه اختصاصی غلات است.
با این حساب بیش از نیمی از عملیات بندری حوزه غلات در آینده توسط فردی مدیریت می شود که خود تاجر غلات است و موجب ایجاد انحصار خواهد شد و امنیت غذایی در تجارت، لجستیک و بندری در ید یک فرد قرار می گیرد که این زنگ خطر است.