- صدای پول - https://sedayepool.ir -

سامانه جامع بازرسی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران راه‌اندازی شد

سامانه جامع بازرسی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با قابلیت رصد و پایش لحظه‌ای گزارش‌های بازرسی راه‌اندازی شد.
به گزارش صدای پول  به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با حضور دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل، دکتر «ناصر سیف‌اللهی» عضو هیأت مدیره و چند تن از مدیران بانک، سامانه جامع بازرسی بانک با نام «نگاه» رونمایی شد.
«یوسف نجفی» رئیس اداره کل بازرسی بانک در این مراسم گفت: «نگاه» مخفف نظارت و گزارش‌های الکترونیکی هوشمند است. این سامانه قابلیت رصد و پایش لحظه‌ای گزارش‌ بازرسی‌های صورت گرفته را دارد.
وی افزود: از دیگر امکانات آن تعبیه یک سامانه کشف تقلب و تخلف کارکنان در آن است و تلاش می‌شود تا عملکرد کارکنان و شعب به‌صورت سیستمی ارزیابی شود. همچنین از این پس فرازهای بازرسی به نام فرد و با کد کارمندی شخص ثبت می‌شود و از این قابلیت در راستای گزارش‌های مورد نیاز برای تصمیمات مدیریتی مبنی بر ارتقا و انتصاب پرسنل استفاده خواهد شد.
دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این مراسم، با تأکید بر لزوم تقویت این سامانه در مجموعه بازرسی، اظهار داشت: سامانه مذکور باید علاوه بر امکان گزارش‌دهی، قابلیت پیشگیری از تخلف را نیز داشته باشد و همه کارکنان بانک نیز باید از وجود چنین سامانه‌ای مطلع باشند.
دکتر «ناصر سیف‌اللهی» عضو هیأت مدیره بانک نیز در این مراسم گفت: راه‌اندازی این سامانه به همه کارکنان بانک به ویژه آن‌هایی که ریسک‌پذیر هستند، کمک می‌کند. لازم است بازرسان بانک گاهی به شعب بروند و عملیات بانک را انجام دهند، زیرا دانش واقعی آنجاست. این موضوع باعث می‌شود نظرات بازرسان پخته‌تر شود.
گفتنی است این سامانه در ۸ فاز بارگذاری و تدوین برنامه‌های بازرسی، صدور حکم، کارتابل بازرسی، ایجاد و تعریف چک لیست بازرسی، ایجاد و تهیه گزارش‌های بازرسی، ایجاد و تهیه گزارش بازرسی تخلفاتی (در صورت لزوم)، اتصال به سایر سامانه‌ها و در نهایت بخش آماری و داشبورد گزارش‌های تحلیلی طراحی شده است. تلاش می‌شود تا پایان سال جاری، سه فاز نخست این سامانه بهره‌برداری شود و در دسترس همه بازرسان بانک در سراسر کشور قرار گیرد.