- صدای پول - https://sedayepool.ir -

ریزش قیمت های جهانی و قیمت گذاری دستوری، متهمان ردیف اول ریزش بورس

اختصاصی/
به گزارش پایگاه خبری صدای  پول،کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: افت بازار سرمایه به چند علت بستگی دارد، درواقع این عوامل مانع از این خواهد شد که شاخص حرکت خود را آغاز کند و ارزندگی سهام را به رخ سرمایه گذاران بکشاند.
حمزه قوچی فرد، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با …با اشاره به مطلب فوق گفت: جدای از افت قیمت جهانی کامودیتی ها و تاثیر مستقیم آن روی بازار سرمایه، یکی از عوامل شک، تردید و دودلی نسبت به مسأله برجام است که متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده و بازار متاثر از این قضیه است، به طوری که حصول توافق، یکی از محرک های اصلی و اساسی خواهد بود که بازار را با رشد و افزایش شاخص همراه خواهد کرد.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عامل اعتماد سازی به عنوان عامل موثری در افت بازار سرمایه اظهار کرد: هنوز اعتمادی که باید نسبت به بورس وجود داشته باشد دربین سرمایه گذاران به وجود نیامده است، چرا که بازگشت اعتماد به بازار سرمایه به رشد شاخص می انجامد.
وی عامل دیگر ریزش بازار سرمایه را تصمیمات خلق الساعه و قیمت گذاری دستوری دانست.
این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: افرادی در سال ۱۳۹۹ سرمایه خود را وارد بازار سرمایه کردند، در کل با توجه به تبلیغات و دعوت سران نظام جهت سرمایه گذاری ، افرادی مبتدی و نا آشنا به این حوزه ورود کردند که هدفشان هیچ گاه سرمایه گذاری در بورس نبود و بیشتر به دنبال استفاده از رانت های بورسی بودند تا بتوانند میزان سرمایه های خود را دو چندان کنند، در حالی که بازار بدین شکل نیست و با افراد صبور و شکیبا همراهی خواهد کرد.
حمزه قوچی فرد در پایان تاکید کرد: خروج سرمایه های نا آشنا به بورس از بازار سرمایه طبیعی است و افراد حرفه ای که دانش و سواد کافی بازار سرمایه برخوردار هستند، سعی در نگه داشتن خود در بازار هستند تا دوباره انتقام خود را از ضرر و و زیان های بازار بگیرند و به سود و منفعت مناسب دست یابند.