- صدای پول - https://sedayepool.ir -

راه اندازی کارگاه گوهرتراشی در یزد تا پایان امسال

مدیر مرکز تحقیقات مواد معدنی ایران – یزد از راه اندازی کارگاه گوهرتراشی در این مرکز با حمایت مالی ایمیدرو تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش صدای پول از روابط عمومی ایمیدرو، احسان عزیزی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه در زمینه برگزاری کارگاه گوهرتراشی، بین این مرکز و سازمان فنی و حرفه ای استان یزد و سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد، با بیان این مطلب گفت: کارگاه مذکور در راستای تکمیل چرخه کارآفرینی گوهرتراشی در این استان است.

وی افزود: کارگاه گوهرتراشی در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی در مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد به نمایندگی از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تجهیز شد. هزینه احداث این کارگاه، ۷ میلیارد ریال است.

آموزش تربیت نیروی انسانی ماهر گوهر تراشی
مدیر مرکز تحقیقات مواد معدنی ایران – یزد با بیان اینکه گوهر تراشی به دلیل استقبال قابل توجه مردم جهان به سنگ های تزئینی و قیمتی، مورد توجه ویژه قرار گرفته است، تصریح کرد: مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد به نمایندگی از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر از میان عموم افراد جامعه بدون توجه به نوع مدرک تحصیلی اقدام کرده است.
وی عنوان کرد: کار آموزان با کسب مهارت در این دوره، علاوه بر دریافت گواهی معتبر از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کشور، می توانند با استفاده از تسهیلات کم بهره از محل منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در بازار کار نقش ایفا کنند.

منبع: روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران