- صدای پول - https://sedayepool.ir -

راه اندازی سرویس استعلام ضمانتنامه های سپامی شبکه بانکی، بر روی ربات بانک ایران زمین

صدای پول: بانک ایران زمین در راستای تاکید بانک مرکزی بر لزوم استفاده از سامانه سپام در استعلام ضمانتنامه بانکی ریالی در فضای شبکه های اجتماعی این امکان را بر روی ربات http://t.me/izbankbot خود راه اندازی کرد.
به گزارش صدای پول به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین- در راستای تاکید بانک مرکزی بر لزوم استفاده از سامانه سپام در استعلام ضمانتنامه بانکی ریالی و سهولت مشتریان استفاده از این امکان در فضای شبکه های اجتماعی این امکان را بر روی ربات http://t.me/izbankbotخود راه اندازی کرد.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور جلوگیری از برخی مشکلات و ابهامات و نیز به منظور اعمال نظارت و کنترل بیشتر از سوی این نهاد نظارتی، بانکها و موسسات مالی موظف کرد به ازای صدور هر ضمانت‌نامه بانکی، نسبت به اخذ یک شماره اختصاصی از سامانه پیام‌رسانی الکترونیکی مالی بانک مرکزی (سپام) اقدام کنند.
بر همین اساس بانکها و موسسات مالی موظفند هریک از رویدادهای صدور، اصلاح، تمدید، پرداخت، خاتمه و ابطال ضمانت‌نامه‌های بانکی را مطابق با مفاد «دستورالعمل ناظر بر ضمانت‌نامه‌های بانکی (ریالی)» در این سامانه ثبت کنند.
از این رو بانک ایران زمین با توجه به استقبال مشتریان و مخاطبین همچنین گسترش ارائه خدمات در فضای شبکه های اجتماعی این امکان را برای عموم مخاطبین فراهم کرده که از طریق ربات بانک ایران زمین ضمانت نامه های سپامی را استعلام گرفته و از صحت آن با خبر شوید.