تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 95952 تاریخ انتشار : 22 اسفند 1401

/اختصاصی/ نسیبه نجفی بندپی/رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: به نظر می رسد در بازار سرمایه اتفاق خارج از قاعده ای رخ نداده است. همانطور که گفتم به غیر از روند منطقی مقطع دو، سه ماهه سال ۹۹  شاخص در بلندمدت عقب افتادگی خود را جبران می کند.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به خبرنگار صدای پول درباره روند شاخص بورس اظهار کرد: باتوجه به سابقه شاخص و بازدهی هایی که بازار داشته روند فعلی شاخص در جاهایی طبیعی است. اگر مقطع دو، سه ماهه سال ۹۹  را از شاخص حذف کنید- زیرا اتفاق نادری بود که در بازار رقم خورد، روند شاخص روند کاملا منطقی داشته است. شاخص همیشه همین روند حرکتی را داشته یعنی دوره دو، سه ساله با شیب خیلی ملایم و بعضا کاهشی داشته و عقب افتادگی را جبران می کند. 

وی افزود: درباره بقیه دارایی ها نیز همین طور است. آن طور نیست که بازدهی تمام دارایی ها به صورت خطی در یک مسیر باشد. زمانی مسکن عقب می ماند، زمان دیگر طلا. به نظر می رسد در بازار سرمایه اتفاق خارج از قاعده ای رخ نداده است. همانطور که گفتم به غیر از روند مقطع دو، سه ماهه سال ۹۹  شاخص در بلندمدت عقب افتادگی خود را جبران می کند. 

در ادامه رضا عیوضلو، عضو هیات مدیره سازمان بورس گفت: همان طور که رئیس سازمان بورس گفت در حال حاضر مشاهده می شود که قیمت سهام به عددهای سال ۹۹ رسیده است. در آن سال فضای هیجانی شکل گرفته بود. قیمت ها از ارزش واقعی خود فاصله گرفته بودند. تورم اثر خود را بر شرکت ها گذاشته و می بینیم که P/E شرکت ها معقول شده و این نشان می دهد که قیمت سهام شرکت ها همگام با سودشان بالا آمده است.

وی افزود: اما بعضی از سهم ها کماکان از قیمت های خود با سال ۹۹ فاصله معناداری دارند و زمان می برد که به قیمت اصلی خود برگردند. اما همان طور که می بینید شاخص از چند ماه اخیر به دلایل برخی متغیرهای اقتصادی روندی متعادل تر و رو به رشدی را در پیش گرفته است.

@sedaye_pool

Twitter Google+ Facebook
292 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها