تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 87377 تاریخ انتشار : 23 مرداد 1401

 

جلسه بررسی عملکرد سه ماهه شرکت دخانیات با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد برگزار شد.
به گزارش  صدای پول  به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل، حسین عامریان در سخنانی در این جلسه گفت: اقدام راهبردی شرکت دخانیات در افزایش سطح زیرکشت توتون در سال جاری بسیار مهم و استراتژیک بوده است و با توجه به بالا رفتن قیمت جهانی توتون، افزایش سطح زیرکشت توتون در کاهش بهای تمام شده برای شرکت دخانیات تاثیر بسزایی دارد.
مدیرعامل صندوق فولاد گفت: اقدامات انجام شده در دور جدید مدیریت شرکت دخانیات همراه با تحول، شجاعت و تدبیر بوده است و این روحیه قابل تقدیر است، و نتایج بدست آمده در این مدت کوتاه نشانگر همین مسأله است.
عامریان همچنین با اشاره به عملکرد خوب تولیدی و اقتصادی شرکت دخانیات در این بازه کوتاه و رساندن این شرکت زیانده به سود گفت: شرکت دخانیات در چند سال گذشته بدلیل ضعف مدیریتی، فساد و رانت آسیب فراوانی دیده بود و رساندن این شرکت در سه ماه اول سال ١۴٠١ به سود کار بسیار بزرگی بوده که قابل تقدیر است.

وی افزود: باید مسیر تحول در ساختار و منابع انسانی همچنان دنبال شود و لازم است برنامه ای برای اصلاح ساختار و ترکیب نیروی انسانی شرکت دخانیات با هدف تقویت نیروهای بخش تولید و کیفی سازی ستاد تهیه و اجراء شود.

در ابتدای این جلسه، شیخان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گزارشی درباره برنامه و عملکرد تولید و فروش، صادرات، محصولات جدید شرکت، نیروی انسانی و ساختار و صورت‌های مالی سال جدید و مقایسه آن با سنوات گذشته و برنامه‌های آتی ارائه کرد.
شیخان با اشاره به افزایش ۲۱درصدی تولید سیگارت و افزایش ۱۱۵ درصدی فروش در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت با تلاش و همت همه کارکنان دخانیات این شرکت پس از سالها زیان ده بودن در سه ماهه نخست امسال به سوددهی رسیده است.
مدیرعامل شرکت دخانیات گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته انتظار داریم در مدت باقی مانده تا پایان سال روند تولید شرکت بیش از پیش افزایش یابد.
وی گفت: اصلاح و تغییر اساسنامه شرکت جهت مولدسازی و استفاده بهینه از اموال و دارایی ها، نیازسنجی و طراحی دو محصول با نام های کارن و دکو و توسعه خانواده سیگار بهمن، پرداخت ۱۸۲ میلیارد تومان بدهی های شرکت، افزایش مقداری و ریالی تولید و فروش سیگارت، افزایش میزان سطح زیرکشت توتون و تعداد زارعین و راه اندازی مرکز نوآوری دانش بنیان ، حضور شرکت دخانیات در کمیسیونهای اجتماعی، کشاورزی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بمنظور ارائه گزارش از وضعیت و مذاکره جهت رفع مشکلات بنیادی صنعت دخانیات و شرکت در حوزه های مربوطه و برگزاری سفرهای استانی و بازدید از مجتمع ها و مراکز فروش و بررسی مسائل و مشکلات آنها به صورت حضوری و در محل از جمله مهم ترین اقدامات و دستاوردهای شرکت دخانیات در سه ماه نخست امسال بوده است.
وی، حمایت دولت از تولیدات داخلی، وجود بازار مصرف مناسب، وجود بازارهای بالقوه در کشورهای همسایه، وجود کشت توتون و تنباکوی داخلی در کشور و زیرساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات و ارتباطات را از جمله فرصت های پیش روی شرکت دخانیات عنوان کرد.
شیخان گفت: امکانات گسترده بازاریابی و فروش قابل استفاده در سراسر کشور، دارا بودن داراییهای ثابت که ظرفیت مولد سازی داشته ، دارا بودن برندهای معروف، دارا بودن دانش تولید محصولات جدید، امکانات فرآوری توتون و تنباکوی خام (زنجیره ارزش)، امکانات عمل­آوری توتون (تهیه خرمن سیگار) (زنجیره ارزش) و نیروی انسانی متخصص در تمامی زنجیره ارزش از جمله نقاط قوت شرکت دخانیات می باشد، که می توان با بهره گیری مناسب از این ظرفیت ها شرکت را به شرایط مطلوب رساند.
وی همچنین گفت: در این بازه کوتاه ضمن اعمال قانون ایثارگری برای پرسنل خدوم شرکت دخانیات که به بهانه عدم منابع مالی در دولت گذشته بر زمین مانده بود، تبدیل وضعیت پرسنل پیمانکاری به قراردادی در راستای بهرمندی از حقوق و مزایای عادلانه مشابه سایر همکاران صورت پذیرفت و جدول نیروی انسانی شرکت دخانیات ایران به نسبت پایان سال ١۴٠٠، تعداد ١٠۵ نفر کاهش داشته است.
در پایان مدیرعامل دخانیات با اشاره ضرورت کنترل هزینه بهاء تمام شده و بهنیه سازی سبد فروش گفت: حاشیه سود ناخالص شرکت نسبت به عملکرد سال ١۴٠٠، دوبرابر شده و ١٠٠ درصد رشد داشته است.

Twitter Google+ Facebook
144 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها