- صدای پول - https://sedayepool.ir -

دعوت از سرمایه گذاران خارجی برای استفاده از خدمات ارزی بانک ملی

صدای پول: عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از سرمایه گذاران خارجی و فعالان اقتصادی خواست از ظرفیت های این بانک برای سرمایه گذاری و نقل و انتقال منابع مالی به داخل کشور استفاده کنند.

به گزارش صدای پول به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران [1]، غلامرضا پناهی که به عنوان عضوی از پانل «نمایندگان مراکز مالی و بانکی ایران» در نشست معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران حضور داشت، با بیان اینکه بانک ملی ایران توانسته در پسابرجام به خوبی شعب خارجی خود را فعال کند، گفت: هم اکنون شعب بانک ملی ایران در عراق آمادگی دارند نسبت به دریافت وجوه حاصل از صادرات به داخل ایران مشارکت کنند.

وی افزود: شعب بانک در عراق می توانند نسبت به ارائه انواع خدمات بانکی از جمله صدور اعتبارات اسنادی و صدور ضمانتنامه اقدام کنند. عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که مشابه همین امکانات در کشور افغانستان نیز وجود دارد، اظهارداشت: به شرط این که سرمایه گذار، مشتری «آرین بانک» باشد و یا این که منابع را از طریق سیستم بانکی افغانستان به این بانک ارائه کند، می تواند از همه خدمات نقل و انتقال وجوه در این بانک که نیمی از آن متعلق به بانک ملی ایران است بهره ببرد.

وی با اشاره به فعالیت چشمگیر شعب بانک ملی ایران در هامبورگ و پاریس، خاطرنشان کرد: همه خدمات شعب بانکی بین المللی و نیزTrade Finance و سایر روش های تامین مالی در شعب اروپایی نیز ارائه می شود.

پناهی همچنین برای مذاکره با سرمایه گذاران خارجی و فعالان اقتصادی مستقر در خارج از ایران جهت استفاده از منابع آنها به منظور تامین مالی طرح های داخلی اعلام آمادگی کرد. نشست معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران، دیروز و امروز با حضور جمعی از فعالان اقتصادی داخلی و خارجی و نیز نمایندگان نهادهای اقتصادی دولتی و بخش خصوصی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.