تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 62962 تاریخ انتشار : 12 اسفند 1399

انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن پنج شنبه هفته جاری برگزار می شود.

کامبیز مهدی زاده، متولد ۱۳۶۴ دکترای تخصصی در رشته مرتبط زمین شناسی است.

وی بنیان گذار حوزه فناوری ها و نوآوری های معدن و زمین شناسی در معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری است.

نام مهدی زاده در هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی معدن استان تهران به عنوان جوان ترین کاندیداتوری ثبت شده است. وی با ۳۵ سال سن جوان ترین کاندیدا و صاحب مدرک دکتری تخصصی حوزه زمین شناسی است.

وی اکنون به عنوان یکی از اعضای جامعه معدن و زمین شناسی به فعالیت مشغول است و دغدغه حضور متخصصان جوان در جایگاه واقعی خود را دارد.

مهدی زاده توانسته در مدت کوتاه فعال سازی بخش معدن معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گام های موثری در حوزه علم و فناوری و معدن بردارد.

در لیست متقاضیان شرکت در انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن در کنار مهدی زاده، نام محمد رضا بهرامن قراد دارد، وی متولد ۱۳۲۸و دارای مدرک کارشناسی زمین شناسی از دانشگاه تهران است. وی به‌عنوان رئیس خانه معدن با ۷۱ سال سن بیشترین سن را در بین کاندیدای حضور در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن دارد.

بزرگترین انتقادات به بهرامن مربوط به عقب انداختن انتخابات ریاست خانه معدن است که فعالان معدنی نسبت به آن واکنش نشان دادند و به دنبال اجرایی شدن هرچه سریع تر آن هستند.

برخی معدنی ها دلیل تعویق انتخابات خانه معدن را تلاش بهرامن برای حضور در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن ذکر می کنند و برخی نیز معتقدند بهرامن تلاش خود را در خانه معدن انجام داده و باید فرصت حضور در خانه معدن را به جوان تر ها بسپارد از آنجایی که وی شانسی برای ریاست دوباره خانه معدن ندارد به همین دلیل تلاش می شود که به عنوان هئیت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن وارد این سازمان سالخورده شود سازمانی که میانگین سن اعضای هیئت مدیره آن بیش از ۶۰ سال است.

در شرایطی که میانگین سن مدیران در جهان به ۳۰ سال رسیده است همچنان در ایران جوان گرایی در اولویت های رده های پایین است.
زنان و جوانان حضوری در سازمان نظام مهندسی معدن ندارند، فعالان معدنی از مشکلات سازمان نظام مهندسی تخصصی معدنی سخن می گویند و به میزان حق عضویت و عدم کارایی این سازمان های خصوصی اعتراض دارند به نظر می رسد حضور جوانان ترکیبی از اقشار جوان و متخصص در کنار با تجربه ها می تواند کشور را به بالندگی برساند.

Twitter Google+ Facebook
167 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها