- صدای پول - https://sedayepool.ir -

جزئیات مشوق‌ها و تخفیفات سازمان خصوصی‌سازی برای خریداران بلوک ۵۱ درصدی سرخابی‌ها

سازمان خصوصی‌سازی در حالی به استناد قانون اصل ۴۴ قانون اساسی، مصوبه هیئت واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه، بلوک‌های ۵۱ درصدی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را عرضه و واگذار می‌کند که مشوق‌ها و تخفیفاتی را بر این خریداران در نظر گرفته است.

به گزارش  صدای پول از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، این سازمان به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، مصوبه هیئت واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه، بلوک‌های ۵۱ درصدی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را با رعایت «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری‌ها» عرضه و واگذار خواهد کرد که جزئیات و زمان این واگذاری در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

این در حالی است که برای این واگذاری، مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته شده است؛ به عنوان مثال خریدار در صورت احراز شرایط مقرر در شیوه‌نامه تشویق بخش خصوصی و تعاونی از مزایای این شیوه نامه به شرح زیر برخوردار خواهد بود:

الف) افزایش سقف کل زمانی و مجموع تعداد اقساط برای خریداران بخش خصوصی تا میزان یک سوم و برای خریداران بخش تعاونی تا میزان دو پنجم جمع مدت و تعداد اقساط مصوب.

ب) بازپرداخت پلکانی اقساط با شیب «۱۰درصد» رشد سالانه برای خریداران بخش‌های خصوصی و تعاونی، به مأخذ «۱۰۰» برای رقم میانه دوره اقساط.

ج) نرخ سود فروش اقساطی برای خریداران بخش‌های تعاونی و خصوصی واقعی به ترتیب معادل ۱۵ و ۱۶ درصد و سایر خریداران معادل ۱۸درصد

همچنین خریدار بلوک ۵۱ درصدی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در صورت انجام اقدامات زیر از تخفیفات مقرر در این بند برخوردار خواهد بود: (اقدامات مربوط به جزءهای الف تا ج بر مبنای صورتهای مالی حسابرسی شده بررسی خواهد شد):

الف) در صورتی که خریدار بتواند نسبت سود ناخالص به درآمد عملیاتی را از سال دوم واگذاری به بعد حداقل در سطح ۲۵ درصد حفظ نماید از ۱۰ درصد تخفیف در مبلغ سود فروش اقساطی برای هر سال برخوردار خواهد بود. در صورت افزایش این نسبت به ۳۰ درصد تخفیف قابل اعمال بابت آن سال معادل ۱۵ درصد خواهد بود.

ب) در صورتی که درآمد حاصل از برند، علائم تجاری و تبلیغات محیطی طی ۳ سال متوالی در طول قرارداد نسبت به سال قبل از آن حداقل ۵۰ درصد افزایش یابد خریدار معادل ۵ درصد از مبلغ یک قسط مشمول تخفیف خواهد بود. این تخفیف فقط یکبار قابل اعمال خواهد بود.

ج) در صورتی که نسبت درآمد حاصل از فروش بازیکن شامل نقل و انتقال و یا حق رشد به کل درآمدهای عملیاتی شرکت به طور متوسط طی ۵ سال پس از واگذاری ۳۰ درصد باشد، معادل ۵ درصد از مبلغ یک قسط مشمول تخفیف خواهد بود.

د) در صورت کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا معادل ۲۰ درصد و یا کسب قهرمانی در لیگ برتر معادل ۵ درصد تخفیف در مبلغ یک قسط بهره مند خواهد شد.

شایان ذکر است سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد تعداد ۵ میلیارد و ۳۶۲ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۶۵۰ سهم معادل ۵۱ درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس(سهامی عام) متعلق به وزارت ورزش و جوانان را بطور عمده و شرایطی از طریق بازار پایه فرابورس ایران در حالی به فروش برساند که تاریخ این عرضه روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۷ تعیین شده است.

قیمت پایه هر سهم پرسپولیس برای این مزایده معادل قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه(معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه) به اضافه ۱۱۰ درصد بشرط آن که از ۵۱۰۶ ریال کمتر نباشد، تعیین شده است.

همچنین تعداد سهام قابل عرضه، ضربدر قیمت پایه هر سهم معادل قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه(معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه) به اضافه ۱۱۰ درصد به شرط آن که از قیمت ۲۷ هزار و ۳۸۱ میلیارد و ۷۲۹ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۹۰۰ ریال ریال کمتر نباشد، هم برای قیمت پایه کل این بلوک مدیریتی گزارش شده است.

در خصوص سپرده شرکت در این مزایده نیز، تعداد سهام قابل عرضه، ضربدر ۱۰ درصد، ضربدر قیمت پایه هر سهم معادل قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه(معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه) به اضافه ۱۱۰ درصد بشرط آن که از قیمت ۲ هزار و ۷۳۸ میلیارد و ۱۷۲ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۹۰ یال کمتر نباشد، و کارگزار عرضه کننده شرکت کارگزاری بانک ملت اعلام شده است.

بلوک ۵۱ درصدی سهام باشگاه پرسپولیس به صورت ۲۰ درصد نقد و بقیه طی ۶ سال به صورت قسطی و با فاصله هر قسط ۶ ماه و مدت تنفس یکساله در فرابورس عرضه خواهد شد.

همچنین سازمان خصوصی‌سازی تعداد ۵ میلیارد و ۵۰۳میلیون و ۴۸۶هزار و ۵۰۰ سهم معادل ۵۱ درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی استقلال(سهامی عام) متعلق به وزارت ورزش و جوانان را نیز بطور عمده و شرایطی از طریق بازار پایه فرابورس ایران در حالی به فروش برساند که تاریخ این عرضه روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ تعیین شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت پایه هر سهم استقلال برای این مزایده معادل قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه (معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه) به اضافه ۱۱۰ درصد بشرط آن که از ۴۳۳۷ ریال کمتر نباشد، تعیین شده است.

همچنین تعداد سهام قابل عرضه، ضربدر قیمت پایه هر سهم معادل قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه(معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه) به اضافه ۱۱۰ درصد به شرط آن که از قیمت ۲۳ هزار و ۸۶۸میلیارد و ۶۲۰میلیون و ۹۵۰هزار و ۵۰۰ ریال ریال کمتر نباشد، هم برای قیمت پایه کل این بلوک مدیریتی گزارش شده است.

در خصوص سپرده شرکت در این مزایده نیز، تعداد سهام قابل عرضه، ضربدر ۱۰ درصد، ضربدر قیمت پایه هر سهم معادل قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه(معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه) به اضافه ۱۱۰ درصد بشرط آن که از قیمت ۲ هزار و ۳۸۶ میلیارد و ۸۶۲ میلیون و ۹۵ هزار و ۵۰ یال کمتر نباشد، و کارگزار عرضه کننده شرکت کارگزاری بانک تجارت اعلام شده است.

بنا بر اعلام این سازمان، بلوک ۵۱ درصدی سهام باشگاه استقلال که پنج میلیارد و ۵۰۳ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۵۰۰ سهم این باشگاه را شامل می‌شود به ارزش کل پایه ۲۳ هزار و ۸۶۸ میلیارد و ۶۲۰ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۵۰۰ ریال، به صورت ۲۰ درصد نقد و بقیه اقساط، در مدت ۶ سال با فاصله هر قسط ۶ ماه و مدت تنفس یک‌ساله در فرابورس عرضه خواهد شد.