تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 82562 تاریخ انتشار : 7 اردیبهشت 1401

 

مدیر مجتمع صنعتی چادرملو  اعلام کرد: این مجتمع در سال گذشته حدود ۱۲ میلیون تن کنستانتره تولید کرده است که عمده آن در بخش فولاد مصرف شده است.

به گزارش خبرنگار صدای پول، چهارمین مرحله از سلسله بازدیدهای میدانی «راهیان پیشرفت» از واحدهای صنعتی و معدنی کشور به همت مرکز ارتباطات وزارت صمت صورت گرفت و طی آن اصحاب رسانه از مجتمع صنعتی چادرملو  بازدید کردند.

 

تولید روزانه ۳۰ هزار تن کنسانتره

وحید خلیلی مدیر مجتمع صنعتی چادرملو در این بازدید گفت: روزانه حدود ۳۰ هزار تن کنسانتره تولید در این شرکت تولید می شود. شرکت چادرملو تنها شرکتی است که کل زنجیره تولید فولاد در داخل خودش اتفاق می افتد و روش تولید ما به روش احیای مستقیم است.

وی تصریح کرد: ما دو واحد همکار یعنی شرکت فولاد غدیر ایران و ارفع را نیز در کنار خودمان داریم که این دو شرکت ظرفیت شرکت آهن اسفنجی و فولادی را دارند.

خلیلی همچنین با اشاره به بحث زیرساخت های گاز، آب و برق در این شرکت صنعتی گفت: صنعت فولاد جزو صنعت هایی است که وقتی در جایی شکل بگیرد نیازمندی های خاص خود را دارد. خوشبختانه با پروژه انتقال آب مشکل ما در بخش آب حل شد به ازای هر تن فولاد کمتر از یک متر مکعب آب مصرف می شود و این کمترین میزان آب مصرفی برای صنعت فولاد است. برای یک میلیون تن فولاد تولیدی یک الی دو میلیون متر مکعب آب مصرف می شود.

 

 

از آب شرب مردم حمایت می کنیم

 

خلیلی با اشاره به خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران گفت: خط انتقالی آب از خلیج فارس به طول ۸۰۰ کیلومتر است که این آب شیرین سازی می شود و به مجتمع می آید. ما بنا داریم با اجرای ۳۰ کیلومتر در حومه یزد صرفه جویی را در شبکه احداث آب در استان انجام دادیم.

وی تاکید کرد: با انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران کویر کشور گوارا شد و ما می توانیم در زمان بحران از آب شرب مردم استان یزد حمایت کنیم.

 

توسعه و تجهیز ورزشگاه شش هزار نفری

مدیر مجتمع صنعتی چادرملو با تاکید بر بحث مسئولیت های اجتماعی شرکت صنعتی چادرملو گفت: ما در حال حاضر ورزشگاه شش هزار نفری و بیمارستان شهرستان اردکان را توسعه و تجهیز می کنیم و قصد داریم ارتباط بدنه صنعت و جامعه را به شکل قوی تقویت کنیم. معتقدیم توسعه واقعی توسعه انسانی است و ما باید در راستای توسعه انسانی گام برداریم.

خلیلی تاکید کرد: ما نیروگاه برقی ۵۰۰ مگاواتی تولید برق در اینجا داریم که ۱۸۰ مگاوات برق مصرفی ماست و بقیه را نیز تحویل شهرستان و استان می دهیم البته سال گذشته به دلیل قطعی برق همین ۱۸۰ مگاوات را نیز تحویل دادیم البته دو نیروگاه ترکیبی هزار مگاواتی نیز در حال احداث است.

 

اشتغال برای هفت هزار نفر

خلیلی گفت: در حال حاضر هفت هزار نفر به صورت مستقیم در شرکت صنعتی چادرملو مشغول به کار هستند، ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار نفر به صورت غیر تسقمیم با ما همکاری دارند.

وی بیان کرد: سال گذشته کارخانه ما همه رکوردهای تولیدی را جا به جا کرد و حدود ۱۲ میلیون تن داشت. رکورد سه میلیون و ۸۰۰ هزار تنی را در گندله سازی داشتیم.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه کارخانه فولادسازی کاهش ۱۵۰ هزار تنی را به دلیل قطعی برق داشت ولی سرجمع تولید ما در این بخش یک میلیون و ۵۰ هزار شمش فولادی بوده است که ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تن صادر و بقیه در داخل تحویل داده شده است.

 

سهامداران چادر ملو،آب در دلشان تکان نخورد

مدیر مجتمع صنعتی چادرملو بیان کرد: ما جزو شرکت های بورسی هستیم و کسانی که سهامدار چادرملو هستند دچار کمترین افت و خیزها در بازار بورس می شوند.

 

وی با بیان اینکه ظرفیتی همانند چادرملو در کشور بسیار کم است، گفت: شرکت هایی همانند چادرملو محرک رشد اقتصادی کشور هستند ما به دنبال این هستیم که از این ظرفیت استفاده کنیم و در استان خط ورق ایجاد کنیم. در حال حاضر در بحث توسعه چابهار در استان سیستان و بلوچستان شرکت کرده ایم. هر جا زمینه توسعه باشد شرکت چادرملو در انجا حاضر می شود.

 

۸۰ درصد نیروها،بومی هستند

خلیلی گفت: بیش از ۸۰ درصد نیروهای شرکت نیروهای بومی هستند از سایر استان ها یعنی خراسان،؛ اصفهان و کرمان نیز نیروهایی درا ینجا مشغول فعالیت هستند اما بیشتر نیروها ساکن یزد، اردکان و میبد هستند.

 

تلاش برای آلودگی صفر

وی با بیان اینکه تلاش و هدف گذاری مان این است که به سمت آلودگی صفر حرکت کنیم، گفت: فولادی که ما تولید می کنیم با روش احیای مستقیم است که کمترین آلودگی را دارد. برنامه ما این است که کیفیت فولاد را بالا ببریم. زمانی ما هشت میلیون تن واردات فولاد داشتیم اما در حال حاضر سالی ۱۰ میلیارد دلار صادرات داریم ولی معتقدیم باید به سمت کیفی سازی فولاد برویم و در واقع یک میلیون تن را به سمت کیفی سازی ببریم.

 

توسعه اکتشافات جدید

 

وی در مورد اکتشافات جدید نیز گفت: ما اکتشافات جدید را توسعه دادیم ذخایر جدید خوبی را توانستیم داشته باشیم، معدن به سمت اکتشافات جدید توسعه می یابد، ارزیابی مان برای سال ۱۴۰۲ این است که بتوانیم از این اکتشافات سنگ برداشت کنیم و قطعا تولید در دهه آینده در مجموعه چادرملو ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شرکت چادرملو یک بنگاه اقتصادی است ، گفت: وظیفه ما این است که تولید را بالا ببریم. در حال حاضر ۵۰ درصد مالیات دریافتی استان یزد از ما بوده است و بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال مالیات پرداخت می کنیم. در آینده نیز تلاش می کنیم هر جا توان داشته باشیم برای توسعه همه جانبه استان و کشور تلاش کنیم.

همسایگان و شرق آسیا مهم ترین اهداف صادراتی

 

وی در پاسخ به رخداد اقتصادی در رابطه با بحث صادرات نیز گفت: در بحث صادرات عمده صادرات مان به کشورهای شرق آسیا و همسایگان است. خوشبختانه موضوع تحریم ها بر ما تاثیر نداشته هر جا نیاز به واردات تجهیزات داشتیم انجام شده است در بحث صادرات نیز مشکلی نداشتیم. بیش از حدود ۳۰۰ میلیون دلار در سال ۹۹ صادرات داشتیم که تمامی این ارز را به سامانه نیمایی بانک مرکزی برگرداندی که بخشی از این ارز صرف خرید و‌وارادت گندم و سایر محصولات شده است.

 

Twitter Google+ Facebook
338 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها