تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 66438 تاریخ انتشار : 2 خرداد 1400
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت تامین سرمایه بانک ملت به منظور تصویب صورت های مالی مربوط به سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۱۳۹۹، صبح امروز شنبه اول خردادماه با حضور بیش از ۸۲ درصد از سهامداران برگزار شد و تقسیم سود ۴۰ تومانی به ازای هر سهم را مصوب کرد.

به گزارش صدای پول از  روابط عمومی تامین سرمایه بانک ملت، مجمع شرکت با ریاست علیرضا ابراهیم پور و نظارت مهدی وهاب پور و مجید احدی تشکیل شد. دبیری جلسه نیز بر عهده سید روح اله حسینی مقدم، مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت بود. در این مجمع پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره توسط مدیرعامل، صورت های مالی منتهی به پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۹ تامین سرمایه بانک ملت مورد تصویب قرار گرفت. در نهایت نیز مجمع با تقسیم سود ۸۰ درصدی از سود انباشته معادل ۴۰۰ ریال به ازای هر سهم موافقت کرد.

در این جلسه سید روح اله حسینی مقدم، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت به تشریح عملکرد این شرکت در سال ۱۳۹۹ پرداخت و به دستاوردهای کلیدی این شرکت از جمله تامین نقدینگی بیش‌از ۱۱۰ هزار میلیارد ریالی برای بنگاه های اقتصادی از بستر بازار سرمایه، انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی برای نخستین بار در بازار سرمایه کشور، رشد ۳۰ درصدی سود خالص شرکت در سال گذشته، کسب بازدهی بیش از ۱۱۰ درصدی هر سهم «تملت» در سال ۹۹ و حمایت از سهم مزبور و همچنین رشد قابل توجه منابع تحت مدیریت و توسعه شبکه ارتباطی مشتریان شرکت تامین سرمایه بانک ملت اشاره کرد. در همین راستا مدیرعامل تامین سرمایه باتک ملت یکی از مهمترین اقدامات در سال ۱۴۰۰ را درخواست افزایش سقف برای صندوق های سرمایه گذاری عنوان کرد که قرار است از ۸ هزار میلیارد تومان به ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش یابدو

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت، به بررسی عملکرد تامین سرمایه بانک ملت در سالی که گذشت پرداخت و با اظهار این مطلب که شرکت در سال ۱۳۹۹ تامین مالی ۷ پروژه از طریق اوراق بدهی را در کارنامه خود ثبت کرده است، افزود:  شرکت تامین سرمایه بانک ملت در راستای تحقق شعار سال، کمک شایانی به جهش تولید و حمایت از ساخت داخل داشت. به‌طوری که این شرکت موفق به تامین نقدینگی بیش‌از ۱۱۰ هزار میلیارد ریالی، برای بخش خصوصی، از بستر بازار سرمایه شد. امری که ثبت رشد ۲۷۴ درصدی انتشار اوراق بدهی توسط شرکت تامین سرمایه بانک ملت در سال ۱۳۹۹نسبت به سال ۱۳۹۸را به دنبال داشت.

سید روح اله حسینی مقدم در ادامه به برخی أوراق منتشر شده توسط شرکت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: انتشار ۳۰ هزار میلیارد ریال اوراق برای فولاد مبارکه، ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق برای صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق برای شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان، ۴۰ هزار میلیارد ریال اوراق برای شرکت توسعه نفت و گاز صبااروند و همچنین ۷,۳۰۰ میلیارد ریال اوراق برای تامین مالی شهرداری شیراز و اصفهان از جمله تامین مالی های موفق شرکت در سال گذشته بود.

وی در ادامه با اشاره به تامین مالی «توانیر» از بازار سرمایه در اواخر سال گذشته، گفت: همچنین تامین سرمایه بانک ملت در روزهای پایانی اسفندماه ۱۳۹۹، موفق به تامین مالی ۱۵ هزار میلیارد ریالی از طریق انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی شرکت برق منطقه‌ای گیلان شد که این اوراق برای نخستین بار در کشور و از طریق بازار سرمایه منتشر شد.

حسینی مقدم در ادامه به عملکرد تامین سرمایه بانک ملت در حوزه مشاور عرضه اوراق بهادار اشاره کرد و افزود: شرکت مشاور تامین مالی پروژه های متعددی را در سال ۱۳۹۹ انجام داده که در این راستا می توان به مشاوره برای عرضه اوراق شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه و مشاوره برای عرضه سهام بانک ملت، بیمه ما، ملی صنایع مس، داروسازی امین و پارس خودرو اشاره کرد. در حوزه ارائه خدمات مشاوره برای پذیرش اوراق بهادار نیز ۵ شرکت از جمله گروه مالی ملت، توسعه معین ملت، آریان کیمیاتک، سنگ آهن مرکزی و بانیار پلیمر گنبد در کارنامه «تملت» جای دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: شرکت در سال ۹۹ بالغ بر ۱۴۸هزار میلیارد ریال خدمات بازارگردانی برای بنگاه‌های دولتی و خصوصی انجام داده است.

درخواست برای افزایش سقف صندوق‌ها

مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت در ادامه به دارایی‌های تحت مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری این شرکت در پایان سال مالی ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: دارایی‌های تحت مدیریت سه صندوق‌ سرمایه گذاری بادرآمد ثابت شرکت (صندوق های بادرآمد ثابت اوج ملت، اندوخته ملت و آتیه ملت) در سال گذشته به بیش از ۸۴ هزار میلیارد رسیده‌ که رشد ۲۱ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۸ تجربه کرده است.

حسینی مقدم ادامه داد: در همین راستا دارایی‌های تحت مدیریت صندوق بازارگردانی تامین سرمایه بانک ملت با رشد قابل توجه در حدود ۲۰۰ درصد به بیش از ۴۰ هزار  میلیارد ریال رسیده است.

وی در ادامه به عملکرد صندوق قابل معامله افق ملت اشاره کرد و گفت: صندوق قابل معامله افق ملت موفق به ثبت بازدهی ۱۸۳ درصدی در سال گذشته شد که در مقایسه با عملکرد شاخص کل بورس در سال گذشته (بازدهی ۱۵۵ درصدی نماگر اصلی بازار سهام در سال ۹۹)،  بیش از ۳۰ درصد سود بیشتر کسب کرده است. همچنین در حالی «افق» خرداد ماه ۱۳۹۷ شاهد آغاز معاملات خود در بورس تهران بود که در مدت فعالیت خود (تا پایان سال ۱۳۹۹) بیش از ۱۱۰۰ درصد بازدهی نصیب سرمایه‌گذاران کرده است.

حسینی مقدم در ادامه به درخواست افزایش سقف برای صندوق های تحت مدیریت شرکت اشاره کرد و افزود: درخواست افزایش سقف برای صندوق های سرمایه گذاری از ۸ هزار میلیارد تومان به ۱۵ هزار میلیارد تومان به سازمان بورس ارائه شده که در روزهای آتی نهایی خواهد شد.

نگاهی به سودآوری «تملت»

مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت در ادامه به بررسی عملکرد مالی شرکت در سال گذشته پرداخت و گفت: در مجموع سودآوری حاصل از عملیات شرکت از ۴۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ به بیش از ۵۷۳ میلیارد تومان رسید و با رشد ۲۷ درصدی همراه شده‌است. در همین راستا سود خاص «تملت» نیز بیش از ۳۰ درصد رشد را در مقایسه با سال ۹۸ تجربه کرده و به بیش از ۵۳۰ میلیارد تومان رسید.

حسینی مقدم در ادامه به عملکرد شرکت کارگزاری بانک ملت اشاره کرد و با اظهار این مطلب که ۵۱ درصد از سهام این کارگزاری در اختیار تامین سرمایه بانک ملت است، ادامه داد: کارگزاری بانک ملت در سال ۱۳۹۹ موفق به ثبت سود خالص بیش از صد میلیارد تومانی شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۸، بالغ بر ۹۲ درصد رشد را تجربه کرد.

حسینی مقدم با اشاره به سرمایه کنونی ۱۱ هزار میلیارد ریالی تامین سرمایه بانک ملت از دستور کار افزایش سرمایه برای داشتن بنیه لازم انتشار اوراق بنگاه های اقتصادی و رعایت حداقل کفایت سرمایه خبر داد و گفت: در این خصوص شرکت تامین سرمایه بانک ملت افزایش سرمایه ۴۵٫۵ درصدی از مبلغ۱۱٫۰۰۰ میلیارد ریال به ۱۶٫۰۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را در دستور کار خود دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین طبق برآوردها،  شناسایی بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان درآمدهای قطعی برای  سال ۱۴۰۰ خواهیم داشت که از محل تامین مالی های انجام شده در سال های گذشته خواهد بود. همچنین بیش از ۹هزار میلیارد تومان تامین مالی در بودجه سال ۱۴۰۰ شرکت پیش بینی شده است.

برنامه جدید برای گواهی سپرده کالایی

حسینی مقدم در ادامه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در بخش کالایی اشاره کرد و گفت: تمرکز اصلی شرکت بر گواهی سپرده سکه طلا بوده که در این راستا معامله بیش از ۱۳ هزار سکه طلا را شاهد بودیم.

وی در ادامه با اظهار این مطلب که بازدهی فعالیت بازارگردانی گواهی سکه طلا در دو نماد رفاه و ملت و بازارگردانی قرارداد اختیار معامله سکه طلا در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۸۴ درصد بوده، گفت: در سال ۱۴۹۹ برنامه برای بازارگردانی أنواع سپرده های کالایی طلا را در دستور کار داریم. در این راستا مکاتباتی با بانک سامان و صادرات انجام شده است.

حمایت از سهام «تملت» همواره در اولویت است

مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت در ادامه با اشاره به ثبت بازدهی بیش از ۱۱۰ درصدی سهام «تملت» در سال گذشته، گفت: در حالی بازدهی سهم تامین سرمایه بانک ملت از زمان عرضه اولیه سهام (۱۴ اسفند ۱۳۹۸) تا پایان سال ۱۳۹۹برابر با ۱۷۹٫۳۸ درصد بوده که حمایت از سهام همواره در اولویت هیات مدیره قرار دارد.

حسینی مقدم ادامه داد: آورده اولیه سهامداران شرکت در زمان تاسیس یک هزار میلیارد ریال بوده است که طی دوره فعالیت ضمن دریافت ۱۲ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال سود نقدی، ارزش سهام آنها در پایان سال ۱۳۹۹ به حدود ۶۷ هزار میلیارد ریال بالغ رسیده است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که برخی سهامداران از کاهش قیمت سهام «تملت» ابراز نارضایتی دارند و حمایت از سهم را کافی نمی دانند، گفت: بخش زیادی از سهامداران شرکت را سهامداران خرد تشکیل می دهند. به طوریکه بیش از ۳۶۰ هزار نفر سهامدار زیر ۱۰ هزار سهم داریم. بر این اساس همواره سیاست اصلی بر حمایت سهامدار عمده و صندوق های فعال در شرکت از سهم «تملت» قرار دارد.

به گفته حسینی مقدم، صندوق بازارگردانی ملت حدود ۹۵ میلیون سهم «تملت» را از اواخر آبان ماه سال گذشته تا پایان اسفند ماه جمع آوری کرده است. گروه مالی ملت نیز به عنوان سهامدار عمده و مالک ۷۴٫۵ درصدی سهام بیش از ۹۰ میلیون سهم «تملت» را در این دوره خریداری کرده است.  در همین راستا طی دوره یادشده ۲۳ میلیون سهم توسط صندوق اوج ملت، و ۱۳٫۵ میلیون سهم نیز توسط صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله افق ملت جمع آوری شده است. به این ترتیب در مجموع بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان از سهام تامین سرمایه بانک ملت توسط این حقوقی ها خریداری شده است.

 

Twitter Google+ Facebook
292 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها