- صدای پول - https://sedayepool.ir -

تصمیم‌سازی‌های بیمه‌ای باید در فضای معیشتی مردم آثار مثبتی داشته باشد

جذب اعتماد و جلب اطمینان مردم و راهکارهای شناساندن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بیمه‌ای از مهمترین چالش‌های صنعت بیمه به شمار می‌رود.

به گزارش صدای پول ، مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی که در جمع مدیران روابط عمومی و مسئولان اطلاع‌رسانی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: تمامی راهبردها، هدفگذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌های صنعت بیمه در گرو شناخت مردم از ظرفیت‌ها، خدمات و محصولات آن است و هیچ رویکردی بدون خواست ملت قابلیت اجرا ندارد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اراده حاکمیت برای رشد ضریب نفوذ بیمه در کشور، تصریح کرد: پیش‌بینی رشد فراتر از شاخص‌های اقتصادی برای صنعت بیمه از اهمیت عملیات بیمه‌گری حکایت دارد و فعالان بیمه‌ای برای تحقق این امر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

بهزادپور دو اصل شفافیت و صداقت را دو عامل اعتمادساز برای صنعت بیمه دانست و خاطرنشان کرد: هر محصول یا جهت‌گیری در نهاد ناظر صنعت بیمه باید در راستای انتظارات آحاد جامعه و اقبال عمومی ارزیابی شود.

وی به اهمیت توجه به پیوست رسانه‌ای در تصمیم‌سازی‌های خرد و کلان اقتصادی اشاره کرد و افزود: ارزیابی و تبیین آثار و تبعات تصمیمات بیمه‌ای در کسب و کار و معیشت مردم یک ضرورت است و به همین خاطر پیش از اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها باید برآیند و نتایج آن در جامعه مشخص شود.

رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در توسعه پایدار مجموعه‌های اقتصادی کشور، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی صریح، سریع و شفاف در پیشبرد اهداف بخش‌های خدماتی از جمله بیمه از اهمیت خاصی برخوردار است و اشتراک تجارب اهالی روابط عمومی و حوزه اطلاع.رسانی می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

گفتنی است در این نشست در خصوص آخرین عملکرد و دستاوردهای بخش‌های مختلف اطلاع‌رسانی بحث و بررسی شد و در پایان از برخی مدیران روابط عمومی که دوره ماموریت آنان به پایان رسیده، قدردانی به عمل آمد.