- صدای پول - https://sedayepool.ir -

برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی

مراسم تکریم کرامت ویس‌کرمی مدیرعامل قبلی و معارفه علی‌اکبر نژادعلی مدیرعامل جدید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پحش، برخی از اعضای هیئت مدیره شرکت پالایش و پخش و همچنین مدیران شرکت ملی پخش و جمع کثیری از کارکنان برگزار شد.
به گزارش   صدای پول از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، این مراسم با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید و سخنرانی رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش آغاز و در ادامه کرامت ویس‌کرمی مدیرعامل قبلی این شرکت با ایراد سخنانی ضمن ابراز خرسندی از این انتخاب و تبریک این انتصاب به مدیرعامل جدید، گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه سوخت رسانی طی دوره ی مسئولیت خود ارائه داد.

وی گفت: شرکت ملی پخش با ۹۴ سال سابقه، همواره نقش بی‌بدیلی در تامین و امنیت انرژی کشور داشته است.

وی تلاش مجموعه کارکنان شرکت ملی پخش در تامین مطلوب و به موقع سوخت در شرایط مختلف و در زمان بحران را بسیجی وار و انقلابی نام برد و افزود: برآیند تلاش مجموعه شرکت ملی پخش و شرکت‌های بالادستی این بوده که خدمات مطلوب سوخترسانی داشته باشیم و این موفقیت جرء افتخارات برای این مجموعه است.

وی تامین سوخت زمستانی را یکی از محوری‌ترین و جز اولویت‌های کاری این شرکت برشمرد و گفت: در شش ماهه اول سال ذخیره‌سازی انجام می‌شود و در شش ماه دوم با توجه به تامین سوخت مایع نیروگاه‌ها و هماهنگی‌ها با مجموعه بالادستی، این رسالت خطیر به منصه ظهور می‌رسد.

او کلیدی‌ترین کارهایی که هر سال بهتر از سال قبل انجام می شود را تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها نام برد و ادامه داد: معمولا در شش ماهه اول ذخیره‌سازی انجام می‌شود تا مشکلی در تامین سوخت نیروگاه‌ها در نیمه دوم سال به وجود نیاید.

وی در ادامه به سهمیه بندی بنزین در ۲۴ آبان ماه سال ۹۸ اشاره و اظهار کرد: با اجرای سهمیه بندی و کاهش مصرف بنزین و همچنین شیوع کرونا و منع ترددها با افزایش ذخیره سوخت در انبارها مواجه شدیم که با توجه به موانع موجود در افزایش و سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌سازی و ساخت انبارها، این مهم نیز به خوبی انجام شد و در این زمینه نیز کارکنان شرکت ملی پخش خوش درخشیدند و در حوزه عملیاتی و ستادی بسیجی ‌وار پای کار بودند و توانستیم میزان ذخایر را با صادرات کاهش دهیم.

ویس کرمی در بخشی از سخنان خود توجه ویژه به بخش حمل و نقل در حوزه ریلی، جاده‌ای و دریائی را مورد تاکید قرار داد و گفت: چالش ها و دغدغه‌هائی در حوزه حمل و نقل وجود داشت و این موارد ناوگان حمل و نقل را از ۱۵ هزار به نه هزار دستگاه رسانده بود که خوشبختانه با افزایش کرایه حمل و توجه بیش از پیش به این ناوگان شرایط بهتری به وجود آمد تا از خروج این ناوگان در زمینه سوخترسانی جلوگیری به عمل آید.

وی به شرایط سخت حمل سوخت در نقاط سخت‌گذر کشور و کلان شهر تهران اشاره کرد و ضمن تاکید بر توجه بیش از پیش به بخش حمل و نقل، جایگاه‌های عرضه سوخت را یکی دیگر از دی نفعان نام برد که همتراز با حوزه حمل و نقل بایستی به آنها توجه ویژه داشت.

ویس‌کرمی الکترونیکی شدن توزیع سوخت (نفت سفید و گازمایع) را یکی از اقدامات برجسته در دو سال اخیر نام برد و گفت: سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) با کمک و همکاری واجا و تشکیل جلسات پیاپی با کارشناسان مرتبط به نتیجه مطلوبی رسید و این امر در برطرف کردن مسائل و مشکلات توزیع سوخت که به صورت سنتی انجام می‌شد نیز کمک شایانی کرد.

برنامه‌ها و اولویت‌های کاری شرکت ملی پخش تشریح شد

در ادامه ی مراسم علی اکبر نژادعلی مدیرعامل جدید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، از خدمات ارزنده کرامت ویس‌کرمی در زمان تصدی این سمت تقدیر و تجلیل کرد و بخشی از برنامه‌ها و اولویت‌های کاری در جهت ارتقاء جایگاه شرکت ملی پخش را شرح داد.

نژادعلی در این مراسم ضمن خیر مقدم به مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، به بیانات اخیر رئیس جمهور و وظابف ۱۲ گانه محوله که تکلیف و ابلاغ شده است، اشاره کرد.

وی شرکت ملی پخش را یکی از پرمشغله‌ترین و متعهدترین شرکت‌ها در بین مجموعه وزارت نفت نام برد و توجه بیش از پیش مسئولان بالادستی در جهت ارتقای پایه‌های سازمانی را با توجه به حجم کار و حساسیت نوع کار را خواستار شد.

وی توجه به محیط زیست را یکی از موارد اساسی و جزء اولویت ها برشمرد و به طرح کهاب اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی دقیق اجرای این طرح جز برنامه های اجرائی و مهم به شمار می آید.

وی ادامه داد: مدیریت هزینه ها یکی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشت. مدیریت در واقع تنها صرفه‌جوئی در هزینه ها نیست، بحث به موقع خرج کردن و تامین کردن است و این نیاز به حمایت مدیریت مالی دارد تا تامین مالی به موقع انجام شود و در اجرای پروژها مشکلی پیش نیاید.

بهبود مستمر انضباط مالی و اداری، اصلاح دستورعمل‌ها و مقررات اجرائی، تامین نیروی انسانی با توجه به افزایش تعداد بازنشستگان و انتقال دانش و تجربیات آنان، ایجاد نشاط اداری و فضای بروز خلاقیت ها و همچنین بهبود معیشت کارکنان را مورد تاکید و توجه قرار داد و استقرار نظام شایسته سالاری و استفاده از توان همکاران با هر گرایشی در جهت اهداف و بهبود فرآیندها را برخی دیگر از برنامه ها و اولویت های کاری خود برشمرد.

مدیر عامل جدید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پایان پشتیانی از بخش خصوصی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و مبارزه با فساد و پیشگیری از وقوع آن را به عنوان بخشی دیگر از برنامه‌ها و اولویت‌های کاری این شرکت نام برد