تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 72061 تاریخ انتشار : 20 مهر 1400

دومین رویداد بزرگ کارآفرینی ویژه دانشجویان، مددجویان و اقشار آسیب پذیر توسط کمیته امداد استان تهران برگزار می شود.

به گزارش صدای پول از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد،سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه دومین رویداد بزرگ کارآفرینی ( استارتاپ ویکند) از امروز ۲۰ مهرماه ویژه دانشجویان، مددجویان و اقشار آسیب پذیر به صورت مجازی آغاز می شود،گفت: شناسایی ایده های خلاقانه،کمک به راه اندازی و توسعه کسب و کارهای نوین با رویکرد انسان محورانه از ابعاد این رویداد است.

وی افزود: شرکت کنندگان این رویداد از طریق اداره راهبری شغلی معاونت اشتغال وخودکفایی کمیته امداد استان تهران طرح ها و ایده های خود را برای برگزارکنندگان این رویداد در فضای مجازی ارسال نموده اند که با برپایی دو کارگاه آموزشی ۱۶ ساعته پیش رویداد، دریافت ایده های اولیه،غربالگری، داوری و انتخاب حداقل ۱۰۰ ایده برتر در مرحله اول و ارائه آموزش های تکمیلی آغاز می شود.

پرپنچی،ادامه داد: دریافت ویدئوهای سه دقیقه ای، غربالگری و انتخاب ۳۰ ایده برتر و ارائه راهنماییهای لازم، تیم سازی و تهیه بوم کسب و کار و نمونه اولیه محصول، برگزاری رویداد اصلی ( ارائه داوری و انتخاب ۴ ایده برتر)، پشتیبانی و حمایت از ایده های برتر فرایند اجرای این رویداد است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه اولین رویداد کارآفرینی کمیته امداد استان تهران در سال ۱۳۹۹ با حضور ۱۵۵ شرکت کننده در قالب ۱۸ تیم برگزار شد،افزود: از این تعداد ۳ تیم موفق به کسب بیشترین امتیاز از سوی هیأت داوران شدند و علاوه بر جوایز نقدی از آموزش رایگان کسب و کار و استارتاپی به مدت یک سال و معرفی به سرمایه گذاران ریسک پذیر و شتابدهنده برای تولید محصولاتشان برخوردار شدند.

وی به اهمیت رویداد کارآفرینی در شناسایی استعدادهای کارآفرینی و نقش استارتاپ ها و طرح های دانش بنیان در توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: طرحهای دانش بنیان و استارتاپ ها شرکت های کوچک مبتنی بر ایده و خلاقیت فرد یا افرادی که نوآور هستند، شکل می گیرد و به امید ایجاد محصول یا خدمتی که با یک نوآوری و دانش سهمی از بازار را به خود اختصاص دهند.

پرپنچی،بیان کرد: این گروه از جامعه هدف تحت حمایت می توانند با بهره گیری از دانش های روز در زمینه استارت آپ ها، کسب و کار خوبی را برای خود و خانواده هایشان ایجاد نمایند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اهداف برگزاری رویداد بزرگ کارآفرینی،گفت: شناسایی ایده های خلاقانه در زمینه ایجاد کسب و کارهای پایدار با منابع امداد برای دانشجویان و کمک به تجاری سازی آن، حمایت از دانشجویان و سایر عزیزان تحت پوشش و اقشار آسیب پذیر دارای ایده و کارآفرین، ایجاد شور و نشاط و طراوت علمی و پژوهشی در میان دانشجویان تحت حمایت و اقشار آسیب پذیر، ترویج فرهنگ ایده پروری در میان جامعه دانشجویی علی الخصوص دانشجویان تحت حمایت، اعتلای خودباوری علمی دانشجویان تحت حمایت در بستر خلاقیت و ایده پردازی از اهداف برگزاری این رویداد است.

وی به مهمترین دستاوردهای این رویداد اشاره کرد و افزود: آموزش صفر تا صد راه اندازی و توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط ،آموزش مهارت های کلیدی کسب و کارهای نوین،اهدای جوایز به چهار ایده برتر، بهره مندی از خدمات مشاوره و حماتی های مادی ومعنوی از مهمترین دستاوردهای این رویداد بزرگ کارآفرینی است.

Twitter Google+ Facebook
233 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها