- صدای پول - https://sedayepool.ir -

برهم زدن قاعده نرخ سود سپرده به زیان همه است

بانک صادرات ایران

صدای پول:​عضو هیات مدیره بانک صادرات ایران بر رعایت نرخ های ١٠ و ١۵ درصدی سود سپرده اعلامی بانک مرکزی تاکید کرد و خواستار وحدت رویه روابط عمومی بانکها در حمایت از روند کاهش هزینه تجهیز منابع شد.

به گزارش صدای پول به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، دکتر مجتبی لشکر بلوکی عضو هیات مدیره این بانک در نهمین جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانک ها که به میزبانی بانک صادرات ایران برگزار شد، با اشاره به نقش ٨٠ درصدی نظام بانکی در تامین مالی و حمایت از شکل گیری اغلب بنگاه های بزرگ اقتصادی کشور، بر حراست از نرخ های قانونی سود سپرده ها و پرهیز در رقابت نادرست تجهیز منابع گران تاکید کرد.

وی گفت: افزایش نرخ سود سپرده، موجب افزایش هزینه تجهیز منابع و بالا رفتن نرخ تامین مالی برای سایر بنگاه های تولیدی می شود و ناتوانی در بازپرداخت تسهیلات دریافتی از بانکها در شرایط فعلی، نهایتا خود را به شکل افزایش مطالبات معوق در ترازنامه بانک ها نشان خواهد داد.

عضو هیات مدیره بانک صادرات ایران با بیان اینکه سرنوشت بانک های کشور در مواجهه با نرخ های سود به هم متصل است، افزود: زمانی که برای یک بانک یا موسسه مشکلی در این زمینه به وجود می آید، باید با کمک و همکاری سایر بانکها این مشکل را برطرف کرد.

لشکر بلوکی تصریح کرد: هیچ کس نمی تواند از برهم زدن قاعده نرخ سود سپرده ١٠ و ١۵ درصدی فعلی سود ببرد. وی ادامه داد: تجهیز منابع گران هم به زیان بانک ها است هم به زیان مشتریان و از اینرو حمایت روابط عمومی بانکها در تبعیت از مقررات شورای پول و اعتبار و رعایت نرخ های سود مصوب می تواند بسیار راهگشا باشد.

عضو هیات مدیره بانک صادرات ایران با یاد آوری این نکته که مجموع سرمایه گذاری های انجام شده از طریق سرمایه گذاری خارجی (FDI)، فاینانس، بیمه، بازار سرمایه و بازار بدهی به اندازه یک چهارم سرمایه گذاری بانکها در کشور نیست، ادامه داد: خدمات بانک ها به اقتصاد کشور فراموش شدنی نیست و صنعت بانکداری فارغ از برخی مشکلات  همچنان ریل گذار رونق و شکوفایی اقتصاد ملی است.

وی در پایان بر ٣ نکته وحدت رویه درخنثی سازی هجمه های ناروا علیه نظام بانکی، پرهیز از فضای تخریب و حفاظت از سرمایه های ارتباطی و اعتباری بانک ها از طریق انتشار صادقانه اخبار صحه گذاشت.

نهمین جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانک ها روز سه شنبه مورخ ۹۶.۰۸.۰۲ در محل باشگاه بانک صادرات ایران با حضور مدیران و مسئولان روابط عمومی بانک های دولتی و نیمه خصوصی برگزار شد و اطلاع رسانی صحیح و به موقع در خصوص خدمات نظام بانکی و صیانت از جایگاه بانک ها در اقتصاد ملی در دستور کار قرار گرفت.

در حاشیه این نشست همچنین حمیدرضا رهبر، مدیر کل روابط عمومی بانک صادرات ایران، بر تقویت ارتباط دوسویه بین مسئولان و بدنه مدیریتی با مشتریان و مخاطبان بانک تاکید کرد و گفت: روابط عمومی بانک صادرات ایران در راستای بهبود خدمات این بانک، با روی باز آماده دریافت نظرات و پیشنهادات مشتریان و مخاطبان بانک است و واحد ارتباطات بانک به صورت روزانه نظرات را دریافت و تا حصول نتیجه پیگیری می کند. وی سامانه های “صدای سپهر” و “صدای آشنا”،  در کنار تقویت کانال های ارتباطی روابط عمومی در فضای مجازی را در همین راستا عنوان کرد.